Pierwsze uruchomienie

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
michaug
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 16
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:55
Lokalizacja: Kielce

Pierwsze uruchomienie

#1

Post napisał: michaug » 11 lis 2009, 10:59

Witam,
mam problem z uruchomieniem całości. Po podłączeniu zasilania i ustawieniu sygnału enable w stan wysoki silniczki tak jakby załączają się (syczą). Po podaniu komendy g0 x10 y10 z10 wirniki powoli zaczynają drgać. Nie wiem w czym tkwi problem. Sprawdałem napięcie na sygnale ena sterownika i nie pokazuje mi tam 5v (a wyczytałem że powinno być).

Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 11:04

Jaki program do sterowania ?? jakie stery ??
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Autor tematu
michaug
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 16
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:55
Lokalizacja: Kielce

#3

Post napisał: michaug » 11 lis 2009, 11:13

Pełna konfiguracja:
SSK-MB1 + SSK-B05 + MZ1 + KH42JM2B111

Program Mach2

Parametry silnika:
* Prąd 1,2 A
* Napięcie 5,16 V
* 1,8 /step
* połączenie 6 przewodowe
* długość korpusu 42 mm
* szer/wys 42 mm
* długość całości 59 mm
* średnica ośki ok 5 mm
* średnica koła zębatego 9 mm
* waga 0,27 kg szt

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#4

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 11:41

A więc moze być :
- złe podłaczenie silników
- złe ustawienia w Mach-u pobaw sie w zakładce CONFIG > MOTOR TUNING - i tu masz dla poszczególnych osi ustawienia silnika ... - to najprawdopodobniej.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 11 lis 2009, 11:57

Jakim napięciem Kolega zasila silniki?
Jaki prąd fazowy został ustawiony?


Autor tematu
michaug
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 16
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:55
Lokalizacja: Kielce

#6

Post napisał: michaug » 11 lis 2009, 15:05

Witam,
do sterownika doprowadzone jest napięcie 30V (max dopuszczalne).
Prąd ?? nie ma regulacji zewnętrznej podobno ten układ posiada wewnętrzną automatyczną.
Od czego zacząć w tym MOTOR TUNING? Wczoraj próbowałem tam różne parametry ustawić i nic się nie zmieniało.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#7

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 15:17

Po pierwsze ustaw aby impuls miał taki przebieg ,niebieska linia.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#8

Post napisał: Leoo » 11 lis 2009, 17:44

michaug pisze:Prąd ?? nie ma regulacji zewnętrznej podobno ten układ posiada wewnętrzną automatyczną.
Kolega nawet nie przeczytał instrukcji.
Konkretnie ten sterownik umożliwia wybranie jednej spośród dwóch wartości prądu tj. 1A albo 1,5A. Silnik wymaga 1,2A tak więc radzę ustawić 1A.
W "Motor tuning" trzeba zacząć od wciśnięcia przycisku (po prawej) wybierającego jedną z osi, a na koniec "SAVE AXIS SETTINGS".
Zanim jednak Kolega zacznie stroić silniki, pasowało by sprawdzić konfigurację pinów STEP/DIR/ENABLE w "Ports and Pins".
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 18:25 przez Leoo, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
michaug
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 16
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:55
Lokalizacja: Kielce

#9

Post napisał: michaug » 11 lis 2009, 17:54

Kolego Leoo krytykować łatwo, założę się, że istnieją pewne dziedziny w których jesteś tak zielony jak trawa, ale to bez obrazy.
Już dawno przeczytałem i skonfigurowałem poprawnie sterowniki. Najpierw na sucho a potem z silnikami (miałem 5 i jeden rozkręciłem dla sprawdzenia wyprowadzeń uzwojeń). Być może błędem jest, że ustawiłem sterownik dla współpracy z silnikami powyżej 1,35Nm.
Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#10

Post napisał: Leoo » 11 lis 2009, 18:22

michaug pisze:Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.
Czyli wszystko działa poprawnie.
Powodzenia przy frezowaniu.

[ Dodano: 2009-11-11, 18:33 ]
michaug pisze:Kolego Leoo krytykować łatwo, założę się, że istnieją pewne dziedziny w których jesteś tak zielony jak trawa
Owszem, w bardzo wielu. Jednak jeśli chodzi o czytanie, to przynajmniej staram się trzymać fason.
Niemniej pozwolę sobie przytoczyć fragment z opisu sterownika, bo tego pewnie też Kolega nie czytał:
"Do zacisków GND i VCC należy doprowadzić napięcie zasilania +24..30V,
zaciski A-, A+, B-, B+ służą do podłączenia silnika krokowego.
Do zacisków CLK, DIR, ENA doprowadzamy impulsy sterujące , wejście
ENA (enable) włącza prąd w uzwojeniach silnika krokowego-podanie
na te wejście stanu niskiego załącza silnik."

Czyli jakie napięcie u Kolegi podawane jest na "te wejście" kiedy ENABLE jest aktywne?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”