Pierwsze uruchomienie
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:55
- Lokalizacja: Kielce
Pierwsze uruchomienie
Witam,
mam problem z uruchomieniem całości. Po podłączeniu zasilania i ustawieniu sygnału enable w stan wysoki silniczki tak jakby załączają się (syczą). Po podaniu komendy g0 x10 y10 z10 wirniki powoli zaczynają drgać. Nie wiem w czym tkwi problem. Sprawdałem napięcie na sygnale ena sterownika i nie pokazuje mi tam 5v (a wyczytałem że powinno być).
Pozdrawiam
mam problem z uruchomieniem całości. Po podłączeniu zasilania i ustawieniu sygnału enable w stan wysoki silniczki tak jakby załączają się (syczą). Po podaniu komendy g0 x10 y10 z10 wirniki powoli zaczynają drgać. Nie wiem w czym tkwi problem. Sprawdałem napięcie na sygnale ena sterownika i nie pokazuje mi tam 5v (a wyczytałem że powinno być).
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kolega nawet nie przeczytał instrukcji.michaug pisze:Prąd ?? nie ma regulacji zewnętrznej podobno ten układ posiada wewnętrzną automatyczną.
Konkretnie ten sterownik umożliwia wybranie jednej spośród dwóch wartości prądu tj. 1A albo 1,5A. Silnik wymaga 1,2A tak więc radzę ustawić 1A.
W "Motor tuning" trzeba zacząć od wciśnięcia przycisku (po prawej) wybierającego jedną z osi, a na koniec "SAVE AXIS SETTINGS".
Zanim jednak Kolega zacznie stroić silniki, pasowało by sprawdzić konfigurację pinów STEP/DIR/ENABLE w "Ports and Pins".
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 18:25 przez Leoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:55
- Lokalizacja: Kielce
Kolego Leoo krytykować łatwo, założę się, że istnieją pewne dziedziny w których jesteś tak zielony jak trawa, ale to bez obrazy.
Już dawno przeczytałem i skonfigurowałem poprawnie sterowniki. Najpierw na sucho a potem z silnikami (miałem 5 i jeden rozkręciłem dla sprawdzenia wyprowadzeń uzwojeń). Być może błędem jest, że ustawiłem sterownik dla współpracy z silnikami powyżej 1,35Nm.
Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.
Już dawno przeczytałem i skonfigurowałem poprawnie sterowniki. Najpierw na sucho a potem z silnikami (miałem 5 i jeden rozkręciłem dla sprawdzenia wyprowadzeń uzwojeń). Być może błędem jest, że ustawiłem sterownik dla współpracy z silnikami powyżej 1,35Nm.
Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Czyli wszystko działa poprawnie.michaug pisze:Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.
Powodzenia przy frezowaniu.
[ Dodano: 2009-11-11, 18:33 ]
Owszem, w bardzo wielu. Jednak jeśli chodzi o czytanie, to przynajmniej staram się trzymać fason.michaug pisze:Kolego Leoo krytykować łatwo, założę się, że istnieją pewne dziedziny w których jesteś tak zielony jak trawa
Niemniej pozwolę sobie przytoczyć fragment z opisu sterownika, bo tego pewnie też Kolega nie czytał:
"Do zacisków GND i VCC należy doprowadzić napięcie zasilania +24..30V,
zaciski A-, A+, B-, B+ służą do podłączenia silnika krokowego.
Do zacisków CLK, DIR, ENA doprowadzamy impulsy sterujące , wejście
ENA (enable) włącza prąd w uzwojeniach silnika krokowego-podanie
na te wejście stanu niskiego załącza silnik."
Czyli jakie napięcie u Kolegi podawane jest na "te wejście" kiedy ENABLE jest aktywne?