Czy dojdzie do uszkodzenia silnika krokowego?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
vv3k70r
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 420
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:52
Lokalizacja: trelleborg

Czy dojdzie do uszkodzenia silnika krokowego?

#1

Post napisał: vv3k70r » 21 wrz 2009, 14:30

Witam,

Czy jest bezpieczne, czy nie dojdzie do uszkodzenia silnika krokowego (bardzo mocny, parenascie kilogramow wazy, osiem amperow z 230V fazy bierze) jesli na raz:
-zostanie odciete zasilanie;
-os zostanie mechanicznie zablokowana;

Chodzi o to czy os silnika krokowego, w momencie odlaczenia zasilania (kiedy ma polecenie zatrzymania sie) wolno mechanicznie zatrzymac?

Problemem w urzadzeniu jest bardzo duza bezwladnosc (bardzo duza, znaczy niecaly krok, ale jednak wiecej niz mial zrobic-i zaraz cofa sie do wlasciwego polozenia).


bumeluję

Tagi:


konlab
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 141
Rejestracja: 19 kwie 2009, 10:59
Lokalizacja: Kielce

#2

Post napisał: konlab » 22 wrz 2009, 08:28

Silnik krokowy kiedy ma polecenie zatrzymania to po pierwsze nie jest odlaczane od niego zasilanie... nie wiem czy kolega na pewno ma na mysli krokowy... czy moze servo na 230... w krokowym zatrzymuje sterownik zmiane zasilania uzwojen i silnik hamuje... jak silnik robi nadto krokow to moze ma zaduze predkosci zadane i nie wyrabia sie w okreslonej drodze... albo zle jest jest hamowany...
Co to znaczy ze chcesz go mechanicznie zatrzymac>? jak??? wstawic klin czy cos? zniszczysz sprzęglo... wał silnika... sróbe...

Ja bym radził zmienic programowo krzywą przebiegu predkosci silnika... zaczac wychamowywac go wolniej


Autor tematu
vv3k70r
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 420
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:52
Lokalizacja: trelleborg

#3

Post napisał: vv3k70r » 27 wrz 2009, 21:46

Dziekuje :)

No wlasnie krokowy, i niestety stalo sie. Byl zle hamowany, chyba cos z uzwojeniem bo albo zatrzymywal za wczesnie i bujal sie do pozycji (wahadlowo, troche w przod, troche w tyl jechal) albo za daleko i wracal.

Wal pekniety spiralnie, jak od linijki, tak podejrzewalem ze zatrzymywanie tylu niutonow przy uzyciu zapadki-samorobki to moze byc zly pomysl.
bumeluję

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”