Wyliczenie mocy

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
nouki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:22
Lokalizacja: łódź

Wyliczenie mocy

#1

Post napisał: nouki » 14 wrz 2011, 20:10

Witam.

Jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość a jeśli nie ten dział proszę o przeniesienie.

Buduje mały pojazd i potrzebuje wiedzieć jaka będzie moc na kole napędzającym.
Silnik ma parametry:
Maksymalny ciągły moment - 44.1 mN.m
Moc : 77.5 W
Przekładnia 1 – przekładnia zębata 1:2 (silnik - wałek 1)
Przekładnia 2 – pasek zębaty przekładnia 12 do 60 zębów 1:5 ( wałek 1 na wałek 2)
Chce wyliczyć moc i moment na wałku 2.

Nie liczę na gotowca lecz o wzory:)



Tagi:


bob35
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 417
Rejestracja: 05 maja 2007, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#2

Post napisał: bob35 » 14 wrz 2011, 20:45

44.1 mN.m x 2 x5=
OGŁOSZENIE!!! Zamienię dobrą prace w dynamicznie rozwijającym się kraju na zasilek w krajach starej uni.


Autor tematu
nouki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:22
Lokalizacja: łódź

#3

Post napisał: nouki » 14 wrz 2011, 20:49

Wiec zapytam inaczej. Czy siły dla koła zębatego i pasa zębatego wylicza się tak samo?
Czyli mając np. wiertarkę 700W( moc silnika) i przekłądnie 1:10 wedle tego wzoru wychodzi troche chyba dziwna ta moc wyjściowa?


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 14 wrz 2011, 21:21

witam.
liczy się moment - moc wychodzi z momentu przy określonych obrotach .
dlatego ( np ) silnik z wiertarki może mieć podobną moc jak silnik ze ( np ) szlifierki .
stosując przekładnie zwiększasz moment - zmniejszasz obrotu .
moc pozostaje taka sama - nie licząc strat .
kolega podał Ci stosowny wzór .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


Autor tematu
nouki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:22
Lokalizacja: łódź

#5

Post napisał: nouki » 14 wrz 2011, 21:30

Ok rozumie.

Więc przekładając to co wyszło i biorąc np do samochodu jaką maksymalnie masę ruszy ( bo dokładnie o to mi chodzi) pomijając straty.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#6

Post napisał: pukury » 14 wrz 2011, 21:47

witam.
obawiam się że tak do końca to nie policzysz .
w tym wypadku strat nie można pominąć .
w grę wchodzą koła - średnica , stopień napompowania , itp .
no i z jaką prędkością .
z takich obliczeń jestem cieniutki - więc się nie wypowiadam .
ale tak na oko to sporo - z 40 - 50 kg ( strzelam ) .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


Autor tematu
nouki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:22
Lokalizacja: łódź

#7

Post napisał: nouki » 14 wrz 2011, 22:28

Dokładnie to z wałka będzie szło na zębatkę 18 zębów i na pasek zębaty będzie to czołg(podałem koła by prościej było bo tu wpływ ma szerokość paska, materiał ,powierzchnia styku, ilość kół prowadzących, łożyskowanie....)
Prędkość docelowa 12-15Km/h czyli jakieś 1500obr/min na wałku.
Obawiam się czy nie będzie problemu z ruszaniem płynnym bo te dane są dla pełnej mocy a przy ruszaniu będzie .....
Karta silnika:
http://www.kysanelectronics.com/graphic ... F-8021.pdf


bob35
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 417
Rejestracja: 05 maja 2007, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#8

Post napisał: bob35 » 15 wrz 2011, 21:21

To masz proste do wyliczenia . Uczono mnie tego w 7 klasie. Poczytaj co to siła praca co oznaczają te jednostki i ich definicje . Uwzględnij że jak coś ma 100% sprawności to jest to perpetuum mobile.
OGŁOSZENIE!!! Zamienię dobrą prace w dynamicznie rozwijającym się kraju na zasilek w krajach starej uni.


Autor tematu
nouki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:22
Lokalizacja: łódź

#9

Post napisał: nouki » 15 wrz 2011, 21:36

Więc zapewne w 8 klasie Kończyłeś już studia :)

Skoro proste to podaj wynik. :) Policz ze wszystkimi stratami na zębatkach i paskach zębatych, łożyskach i podziel się pewnie nie jednej osobie się to przyda kiedyś.

Jak dla mnie jest zbyt wiele niewiadomych by wyliczyć to ale zapewne są jakieś stałe przyjęte które się podstawia a i wzory szkolne raczej się nie zastosuje tu. O ile mi wiadomo i poczytałem zębatki i pasy zębate wylicza się inaczej.


bob35
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 417
Rejestracja: 05 maja 2007, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#10

Post napisał: bob35 » 25 wrz 2011, 21:47

nouki pisze:Więc zapewne w 8 klasie Kończyłeś już studia :)

Skoro proste to podaj wynik. :) Policz ze wszystkimi stratami na zębatkach i paskach zębatych, łożyskach i podziel się pewnie nie jednej osobie się to przyda kiedyś.

Jak dla mnie jest zbyt wiele niewiadomych by wyliczyć to ale zapewne są jakieś stałe przyjęte które się podstawia a i wzory szkolne raczej się nie zastosuje tu. O ile mi wiadomo i poczytałem zębatki i pasy zębate wylicza się inaczej.
Nie trzeba kończyć studiów . Policz wszystko na 30% sprawności nie napisałeś w jaki sposób to zasilisz . Policz masę . Jak akumulatorem to taki 50Ah. starczy ci na niecałą godzinę. Policz masę .Przecież nikt nie wie co to ma być po czy jeździć co przewozić to jak to policzyć ? Musisz to zrobić sam.
OGŁOSZENIE!!! Zamienię dobrą prace w dynamicznie rozwijającym się kraju na zasilek w krajach starej uni.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”