Luzy w napędach - jak uzyskać najmniejsze

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Luzy w napędach - jak uzyskać najmniejsze

#1

Post napisał: strikexp » 31 mar 2017, 20:12

Potrzebuję porady odnośnie napędu silnikiem krokowym. Chciałbym uzyskać możliwie dużą dokładność na dość sporym silniku. Przekładnia pasowa odpada, napęd nie może się rozkalibrować. W grę wchodzi tylko pasek zębaty lub przekładnia z kół zębatych.
Moje pytanie brzmi, na czym uzyskam większą dokładność i mniejsze luzy? Silnik robi krok o 1,8 stopnia. Chciałbym uzyskać większą precyzję na docelowym wale napędowym dzięki przekładni. Jest to wykonalne?



Tagi:


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

Re: Luzy w napędach - jak uzyskać najmniejsze

#2

Post napisał: mc2kwacz » 14 kwie 2017, 20:05

strikexp pisze:Silnik robi krok o 1,8 stopnia. Chciałbym uzyskać większą precyzję na docelowym wale napędowym dzięki przekładni. Jest to wykonalne?
Jak na kogoś kto konstruuje maszynę a przynajmniej zamierza, to Twoja wiedza jest na poziomie zerowym. Poczytaj trochę forum a potem dopiero zabierz się za planowanie konstrukcji.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”