Głośny napęd HTD 5M

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
morcine
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 40
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:50
Lokalizacja: Sosnowiec

Głośny napęd HTD 5M

#1

Post napisał: morcine » 31 lip 2017, 22:13

Witam wszystkich. Mam problem z moim urządzeniem a konkretnie z przeniesieniem napędu za pomocą paska HTD 5M z serii Omega HP.
https://www.quay.pl/oferta/pasy-i-kola/ ... t-omega-hp
Po 20 godzinach pracy widać jak małe koło jest już wypolerowane. Dodatkowo przy pracy wytwarzany jest spory głośny świst który jest największym problemem. Podejrzewam że ten hałas jest wytwarzany przez tarcie na małym kole ale czy na pewno ??? Nie znalazłem nigdzie info jakie może być zastosowane najmniejsze koło do paska serii HP o szerokości 25mm.
Dane przekładni :
- duże koło HTD 5M 72z 25mm szerokości
- małe koło HTD 5M 18z 25mm szerokości
- pasek HTD 5M HP 25mm szerokości
Małe koło kręci się z prędkością 5 000obr do 56 000 obr ( to nie pomyłka z obrotami )
Zakres hałasu jest w całym zakresie i im wyższe obroty tym większy świst. Zauwazyłem że hałas się zwiększa jak napinam mocniej pasek. Hałas także występuje na niższych niż docelowych obrotach na np 1000 obr.
Ma ktoś pomysł jak to wyciszyć i czy to jest normalne ?
Ciekawostką jest żę jak pasek wywrócę na drugą stronę czyli zębami na zewnątrz ten dźwięk jest nadal. Co emituje ten dźwięk. Postaram się nagrać ten dźwięk.
Ewentualnie jaki inny system paska zastosować. Myślę o paskach wielorowkowych PJ



Tagi:

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#2

Post napisał: nowycrteam » 01 sie 2017, 11:35

Jeśli się wtrącę...
Co to za maszyna ?
Jak masz rozwiązane mocowanie kół ? Zdjęcie podzespołów dużo by pomogło.

Pozdrawiam


Autor tematu
morcine
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 40
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:50
Lokalizacja: Sosnowiec

#3

Post napisał: morcine » 02 sie 2017, 20:25

Dokładnie jest to kompresor na bazie dużej turbiny.
https://images84.fotosik.pl/353/c7cba55 ... 1501697358
Tak wygląda na stole, w pracy spełnia swoją rolę w 100%

Hałas rozpracowany :) to co na filmie słychać można pomylić z hałasem sprężanego powietrza.
Winny jest pasek, założyłem do testów pasek wielorowkowy PJ (bez wymiany kół, tak wiem wariat) i cisza jak nic. Dopiero przy wysokich obrotach silnika od około 4,5tyś obr słychaś specyficzny świst sprężanego powietrza ( na wirniku około 36tyś obr )
Ciekawostką jest że pasek HTD wywrócony na drugą stronę przy tych obrotach bardziej hałasuje :) do testów założyłem jeszcze pasek T5 i o dziwo też jest cicho ale nie tak jak przy pasku PJ. Myślałem że rozdzierane powietrze taki świst powoduje ale przy pasku T5 jest ciszej. To tak jakby budowa paska miała wpływ. Pasek HTD HP jest wzmacniany siatką z włókna a pasek T5 cieniutkimi włoskami stalowymi. Pasek PJ nie wiem jak jest wzmacniany. Zastanawiam się tylko czy np 10 rowkowy taki pasek wytrzyma opory rzędu 5-8KM

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”