Kolejne wrzeciono BLDC w budowie
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
Kolejne wrzeciono BLDC w budowie
Witam wszystkich!
Właśnie dostałem części do konstrukcji mojego elektrowrzeciona, narazie bez jednostki napędowej ale wszystko idzie ku dobremu. Są to:
- wytoczona obudowa wrzeciona (50x90mm) z 'przykrywkami' obu stron i tulejka na sprężyny dla łożyska
- wytoczony wał z gniazdem pod tulejkę ER16-3 i nakrętka do tego ( również wytoczona )
- tulejka ER16-3
- łożyska 6003 i 6002 oraz komplem sprężyn dla łożyska
Dodam że łożyska i sprężyny dobrałem i zdobyłem dzięki użytkownikowi
ALZ za co mu dziękuję i pozdrawiam go. W najbliższym czasie planuję złożyć to wszystko do kupy.
Silnik docelowo ma być taki: http://allegro.pl/bezszczotkowy-silnik- ... 79195.html ale nie kupuje dopóki nie mam zaplanowanego przeniesienia napędu na wał.
Teraz przedstawię mój dylemat. Dotyczy on właśnie przeniesienia napędu na wał. Więc, mogę kupić dwa koła zębate i pasek zębaty co trochę podnosi cenę ( o jakieś 80zł ). Mogę też połączyć wał silnika z wałem wrzeciona poprzez sprzęgło które też tanie nie jest, ale oprócz tego, te rozwiązanie skomplikuje mi znacznie konstrukcję.
Tu pytanie do was czy są jeszcze jakieś inne rozwiązania przeniesienia napędu?
Dodaję zdjęcia części:
Właśnie dostałem części do konstrukcji mojego elektrowrzeciona, narazie bez jednostki napędowej ale wszystko idzie ku dobremu. Są to:
- wytoczona obudowa wrzeciona (50x90mm) z 'przykrywkami' obu stron i tulejka na sprężyny dla łożyska
- wytoczony wał z gniazdem pod tulejkę ER16-3 i nakrętka do tego ( również wytoczona )
- tulejka ER16-3
- łożyska 6003 i 6002 oraz komplem sprężyn dla łożyska
Dodam że łożyska i sprężyny dobrałem i zdobyłem dzięki użytkownikowi
ALZ za co mu dziękuję i pozdrawiam go. W najbliższym czasie planuję złożyć to wszystko do kupy.
Silnik docelowo ma być taki: http://allegro.pl/bezszczotkowy-silnik- ... 79195.html ale nie kupuje dopóki nie mam zaplanowanego przeniesienia napędu na wał.
Teraz przedstawię mój dylemat. Dotyczy on właśnie przeniesienia napędu na wał. Więc, mogę kupić dwa koła zębate i pasek zębaty co trochę podnosi cenę ( o jakieś 80zł ). Mogę też połączyć wał silnika z wałem wrzeciona poprzez sprzęgło które też tanie nie jest, ale oprócz tego, te rozwiązanie skomplikuje mi znacznie konstrukcję.
Tu pytanie do was czy są jeszcze jakieś inne rozwiązania przeniesienia napędu?
Dodaję zdjęcia części:
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
Też tak myślę, dlatego ostatecznie wybieram pas zębaty. Zamówię pasek i koła zębate i muszę jeszcze wytoczyć w nich otwory pod wał wrzeciona i silnika. Przekładnia będzie 1:1 ponieważ silnik będzie miał obroty max 19000 obr/min ( silnik 500W ) a tyle mi starczy, jak będę chciał niżej to obniże trochę napięcie. Silnik będzie przymocowany do wrzeciona za pomocą blachy ( 8mm ) aluminiowej.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 732
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Właśnie zastanawiam się nad budową czegoś podobnego. Ciche wrzecionko do cięcia sklejki max 2-3mm frezami fi1-1,5. Wycie Kressa w domowym zaciszu... mogą być z tego kłopoty Możesz zdradzić ile kosztował kompletny korpusik?
Właśnie zastanawiam się nad budową czegoś podobnego. Ciche wrzecionko do cięcia sklejki max 2-3mm frezami fi1-1,5. Wycie Kressa w domowym zaciszu... mogą być z tego kłopoty Możesz zdradzić ile kosztował kompletny korpusik?
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
Nie kosztowało mnie to nic, wytoczył mi to kolega w zamian za przysługę.namemartin pisze:Możesz zdradzić ile kosztował kompletny korpusik?
Nad zasilaniem wciąż się zastanawiam. Jako że jestem w technikum elektrycznym, wypadałoby nawet nawinąć od podstaw transformator jeśli nie znajdę takowego lub pokombinować z zasilaczem atx.
Frez myśle fi3mm max. Zależy jeszcze w jakim materiale, główne przeznaczenie to frezowanie aluminium. Nie w jakimś zakładzie tylko przy domu, drobne zlecenia itp.
Więc nie będzie jakoś wielce przeciążany silnik.
Chłodenie - tutaj myślałem nad małym śmigłem u góry, a powietrze skierowane w strone silnika.
-
- Posty w temacie: 2
Jeśli chcesz paskiem zębatym przenosić obroty 19000 rpm to musisz od razu sobie nauszniki kupić. Pasek jest głośny, poza tym radzę przejrzeć dokumentację do takich pasków i upewnić się czy w ogóle takie obroty wytrzyma.
Załóżmy że będziesz miał 20 zębów więc częstotliwość hałasu od paska będzie ok 6kHz więc będzie to wyjątkowo dokuczliwe.
Załóżmy że będziesz miał 20 zębów więc częstotliwość hałasu od paska będzie ok 6kHz więc będzie to wyjątkowo dokuczliwe.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sty 2010, 22:45
- Lokalizacja: Lędziny
Jeśli chodzi o pasy klinowe to długości zaczynają się od ok 500mm a ja potrzebuje 255mm czyli o połowe mniejszy.
A co jeśli użyję paska zębatego i zrobię obudowę ( aluminium ) dla przekładni? Będzie w zamknięciu więc hałasu wielkiego nie powinno być. Obudowa nie będzie trudna do zrobienia więc czemu nie. Co wy na to?
A co jeśli użyję paska zębatego i zrobię obudowę ( aluminium ) dla przekładni? Będzie w zamknięciu więc hałasu wielkiego nie powinno być. Obudowa nie będzie trudna do zrobienia więc czemu nie. Co wy na to?