falownik + silnik

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
piotr197
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 62
Rejestracja: 06 mar 2011, 15:32
Lokalizacja: gubin

falownik + silnik

#1

Post napisał: piotr197 » 28 kwie 2012, 23:52

witam
mam trzy silniki z przeznaczeniem na wrzeciona oraz dwa falowniki -danfosa 2807 oraz micromastera 420/2.2kw :razz: . Moc silników jest mała bo od 0,22 do 0,6 kW więc mieszczą sie w przedziale pozwalającym podłączenie ich do obu falowników . I tu pojawia się mój problem wszystkie silniki super pracują z danfosem z pełną regulacją obrotów a z mikromasterem pracuje prawidłowo tylko najmniejszy 0,22 kW . Te większe ledwo się kręcą pomimo że zwiększając częstotliwość na panelu która rośnie silnik obraca się z tą samą prędkością.Dotyczy to obu silników . Wszelkie próby poprawy tej sytuacji nić nie dały.
Może któryś z kolegów miał podobny przypadek lub ma pomysł na poprawę sytuacji .
Pozdrawiam
Piotr



Tagi:

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: clipper7 » 29 kwie 2012, 09:23

Na MicroMasterze przywróć ustawienia fabryczne, wpisz parametry z tabliczki znamionowej i wtedy spróbuj.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


Autor tematu
piotr197
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 62
Rejestracja: 06 mar 2011, 15:32
Lokalizacja: gubin

#3

Post napisał: piotr197 » 29 kwie 2012, 10:56

witam
Próbowałem i nic to nie zmienia .Próbowałem też P1910 na " 1 " w celu pomiaru stojana na zimnym silniku i też guzik . I w tym momencie moja wiedza się kończy . Falownik na pewno jest sprawny .Podłączałem inny inny silnik 1.5k w trójkąt nap.230V i dobrze pracuje .
co robić dalej nie wiem .
Pozdrawiam
piotr

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: pasierbo » 29 kwie 2012, 13:38

Spróbuj zmniejszyć podbicie momentu (torque boost). Kiedys mialem taki przypadek, że było za duże i silnik duzy prąd przy starcie i nie mogł mogł sie rozkrecić. Grzał się przy tym. Być może te silniki są tak małe dla tego falownika że fabryczne ustawienie jest za duze.
I jeszcze druga rzecz. Czy wpisałes w odpowiednie funkcje falownika dane z tabliczki znamionowej? Prąd znamionowy, napiecie, częstotliwośc bazową. Z tego co wiem, falownik sam tych parametrów nie zmierzy.


Autor tematu
piotr197
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 62
Rejestracja: 06 mar 2011, 15:32
Lokalizacja: gubin

#5

Post napisał: piotr197 » 29 kwie 2012, 16:41

witaj
jaki to parametr , chodzi mi o symbol .Wszystkie funkcje ,parametry wpisałem z tabliczki silnika .Posługiwałem się instrukcją szybkie uruchamianie ze strony simensa . Silnik rusza jakby chciał a nie mógł ,przy tym się grzeje . Jak zadję częstotliwość to rośnie a silnik ledwo się rusza.
Pozdrawiam
piotr

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#6

Post napisał: pasierbo » 29 kwie 2012, 19:44

no tamto wygladało tak samo. Nie mialem nigdy doczynienia z micromasterem. nie ma do tego zwykłej instrukcji objaśniającej te symbole?

[ Dodano: 2012-04-29, 19:50 ]
tutaj jest na stronie 81 http://www.inverterdrive.com/file/Sieme ... fault.aspx
tylko fabrycznie jest chyba ustawione na 0% ;/ wiec chyba to nie to jednak ale sprawdz te parametry.


Autor tematu
piotr197
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 62
Rejestracja: 06 mar 2011, 15:32
Lokalizacja: gubin

#7

Post napisał: piotr197 » 29 kwie 2012, 23:03

witaj pasierbo
znalazłem te parametry i ich zmiana nic nie poprawiła . Na dzisiaj dam se spokój może jutro coś po kombinuje. Musze się z tym przespać .
Pozdrawiam
piotr

[ Dodano: 2012-05-02, 23:29 ]
witam
Chciałbym zakończyć post i podać co było przyczyną nieprawidłowości w pracy silników. O tuż dwa silniki są synchr. jeden asynch. i ten pracował poprawnie ponieważ MM420 po nastawie fab. ustawia parametr P300 na =1 a w synchronicznych musi ten parametr być ustawiony na =2 .Zmiany tej można dokonać postawieniu P0010 na =1 potem P3900 =3 i wszystko chodzi jak należy .
Pozdrawiam wszystkich razem i każdego z osobna
Piotr

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”