Pierwszy termo ploter

Maszyny do wycinania gorącym drutem

Autor tematu
RossiQ
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 18
Rejestracja: 27 paź 2013, 22:13
Lokalizacja: Bytom

Pierwszy termo ploter

#1

Post napisał: RossiQ » 15 gru 2013, 09:48

Witam.

Na samym początku chcę zaznaczyć, że jestem amatorem w technice CNC i błądzę jak dziecko we mgle :). Cały projekt miał by być półamatorsko :) ( troszkę bogatsza wersja EKO )

Ploter będzie mi potrzebny do wycinania profili skrzydeł i liter. Zadowalające wymiary to 80cm wysokość, 80cm szerokość i 100cm długość. Profile skrzydeł miały być w kształcie delta co za tym idzie potrzebne byłe 4 niezależne osie. Cała konstrukcja chyba będzie wyglądać podobnie do pierwszego projektu kolegi rap3k coś takiego.

Obrazek

Teraz zaczynają się pytania.
Nie do końca wiem jak w jaki sposób całość ramy ma się przesuwać. Niżnej zmodyfikowałem rysunek dokładając napęd. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Obrazek

Czarne elementy to silniki
czarne kreski to pasek lub pręt gwintowany
czerwone kółka to łożyska trzymające pręt lub koła zębate podtrzymujące pasek.
Niebieskie elementy to wózek w przypadku pręta lub zębatka w przypadku paska.

Które rozwiązanie da większą precyzje, a które będzie tańsza. Pamiętajmy tu o silnikach i ewentualnych przekładniach.
Skoro chciałbym 4 osie to muszą być 4 silniki ??
Co do samego sterownika to prosił bym o dobranie takiego, który będzie wstanie całą maszynę obsłużyć.

Całość zostanie wyposażona w wyłączniki krańcowe tak aby coś nie zaklinowało.

Proszę o wyrozumiałość co do rysunku i całości projektu.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 15 gru 2013, 10:02

witam.
obawiam się że do przesuwu poziomego będą potrzebne 2 silniki na oś.
jeden na górze a drugi na dole.
w końcu wysokość cięcia ma być 800mm .