3D Rzeźby do 40cm wys.

Maszyny do wycinania gorącym drutem

Autor tematu
krejzi
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2014, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

3D Rzeźby do 40cm wys.

#1

Post napisał: krejzi » 12 sie 2014, 12:50

Witam,

Jestem rzeźbiarzem, tworzę również cyfrowo w programie do rzeźbienia (Zbrush). Chciałbym się Was poradzić do kogo mogę się zgłosić w celu frezowania rzeźb do 40cm wysokości w styropianie. Jestem kompletnie zielony w temacie frezarek, także nawet nie wiem jak mam szukać żeby znaleźć co mnie interesuje.

Opis:

Ogólnie to jestem studentem rzeźby ASP. Dostaliśmy zadanie zrobienia 3 prac do 40cm wysokości w styropianie. Dodatkowo podano nam jeśli model składał by się z kilku części to jest możliwość klejenia go klejem polimerowym albo na gorąco do styropianu. Nie może być żadnych kołków z innych materiałów, ponieważ styropian będzie później odlewany / wypalany w metalu. Wpadłem na taki pomysł, że zamiast rzeźbić to w styropianie ręcznie od podstaw, zrobię model komputerowy, potem zapiszę go w formacie np. .stl i wyślę komuś do frezowania kto jest w stanie to zrobić, na koniec dodam ewentualne poprawki lub/i wygładzę papierem ściernym i gotowe. Nie wiem czy w ogóle ktoś już coś takiego robił w Polsce. To znaczy model 3D -> frez w styropianie -> odlew w metalu. Być może jeśli się to uda będzie to pionierski projekt. Problem tylko w tym, że nie znam się na frezarkach, nie mam też kontaktów do ludzi, którzy mają dostęp do takiego sprzętu i sobie z tym poradzą. Jedynie to kolega polecił mi to forum, że może tutaj ktoś mi pomoże.

Tak dla przykładu dołączam filmik, na którym na początku jest pokazany właśnie program w którym modeluję cyfrowo, następnie mamy etap frezowania, tyle, że ja nie potrzebuję aż tak wielkiej realizacji.