ZX7045 grzanie się łożysk?

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

ZX7045 grzanie się łożysk?

#1

Post napisał: ahabich » 20 kwie 2016, 20:31

Mam frezarkę zx7045, na najwyższych obrotach wałek wielowpust robi się wyraźnie ciepły. Dzisiaj podgoniłem ją falownikiem na 3000 obrotów... po chwili wałek przenoszący napęd na wrzeciono nagrzał się do takiego stopnia, że resztki olejuz wnętrza wrzeciona zaczęły parować.
Pytanie, czy to normalne? Czy traktować 1600 obrotów jako maksimum? Po zakupie wymieniłem wszystkie łożyska i oczywiście olej, niestety jak wkładałem tulejkę wielowpustową uderzyłem w nią kilka razy aluminiowym prętem (łożysko "dostało") i zastanawiam się, czy po prostu uszkodziłem łożyska czy może przekładnia najwyczajniej grzeje się powyżej pewnych obrotów ponad max. temperaturę?



Tagi:


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: TwinB » 20 kwie 2016, 21:28

tam wewnątrz wrzeciona niema oleju tylko to sa łożyska stożkowe na smarze stałym, a jesli Ci sie grzeją to znaczy ze masz je za ciasno ustawione bądź juz nawet uszkodzone
w tej frezarce w wersji z silnikiem 2 biegowym bez falownika masz 3k obrotów


Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#3

Post napisał: ahabich » 20 kwie 2016, 21:44

Mówię o łożyskach, które są w pokrywie wrzeciennika (łożyskujących wielowpust). Łożyska stożkowe są chyba ok, zresztą one nie miałyby takie wpływu na temperaturę

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 21 kwie 2016, 00:56

ahabich pisze:Mówię o łożyskach, które są w pokrywie wrzeciennika (łożyskujących wielowpust)
które?
czerwone 29; 29 (2) łożyskują zabierak 57 wałka wielowypustowego,
niebieskie 56; 55 (3; 5) łożyskują sam wałek wielowypustowy wrzeciona 54 w tulei wysuwnej 53?
http://www.wttool.com/common/manuals/3006-0080-yz.pdf
Obrazek Obrazek https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 5492,d.bGg
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#5

Post napisał: adam Fx » 21 kwie 2016, 06:35

To jak co jest ciepłe wrzeciono czy wrzeciennik? bo po Twoim opisie miałem to samo zdanie co TwinB, ewentualnie smaru za wiele ..... Jeżeli to części wrzeciennika musisz zlokalizować najcieplejszą część i zobaczyć czy pracuje luźno bo to jednak maszyna niespodzianka i potrafi mieć np. zgięty wałek, za ciasne pasowanie itp.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: TwinB » 21 kwie 2016, 08:59

ja mam taka frezarkę i wymieniałem w niej wszystkie łożyska i simeringi na nowe
czasem pracuje u mnie kilka godzin bez przerwy, jest normalnie ciepła ale jakiegoś nadmiernego grzania sie nie zauważyłem
3k obrotów dla łożyska kulkowego w kąpieli olejowej to zbyt dużo nie jest chyba ze ma za mocny wcisk, cos jest krzywo nie osiowo itd


Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#7

Post napisał: ahabich » 21 kwie 2016, 10:15

Grzeje się wałek 57, jak na zdjęciu. 5 minut na obrotach 1600 i jest wyraźnie gorący(simering nie jest założony, ale nie ma wpływu na temperature) . Przy wyższych obrotach zaczyna parzyć.
Załączniki
w57.jpg


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#8

Post napisał: TwinB » 21 kwie 2016, 13:09

łożyska powinieneś miec otwarte bo one pracują w oleju a z tego co widzę ma osłonę nie wiem jak z drugiej strony
nikt ci nic z fusów nic nie wywróży musisz rozebrać pomierzyć obejrzeć, może cos wymienić

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#9

Post napisał: RomanJ4 » 21 kwie 2016, 13:27

3000/min obrotów to nie aż tyle by tak zagrzać nawet słabo smarowane łożyska...
Wg mnie przyczyny mogą być 3:
- za ciasno spasowane łożyska w gniazdach lub na wałku 57 (lub obu),
- uszkodzone, zapiaszczone, itd..
- wielowypust wrzeciona jest krzywy, i bijąc nierównomiernie naciska poprzez zabierak na łożyska.
Pokręć ręką 57 by sprawdzić jak zabierak chodzi bez obciążenia,
jeśli nic nie wyczujesz, to podepnij wiertarkę na kilka minut i sprawdź czy się nie grzeją,
jeśli Ok, to sprawdź prostoliniowość wrzeciona i centryczność złożenia całości w zespół.. (musiałby mocno naciskać)
Nic innego nie przychodzi do głowy....
pozdrawiam,
Roman


Pablo_470
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 39
Rejestracja: 29 sie 2015, 19:09
Lokalizacja: Zaczarnie

#10

Post napisał: Pablo_470 » 24 kwie 2016, 12:13

A ja bym radził zastosować takie z indeksem C3. One są przeznaczone do wysokoobrotowych wałków czy silników.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”