Wrzeciono ISO30 zrób sam - sprawdzone, działa
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 sty 2014, 13:13
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Wrzeciono ISO30 zrób sam - sprawdzone, działa
W chwilach wolnych rzucę kilka fotek z budowy wrzeciona które wykonałem.
Proszę o wrzucanie różnego rodzaju fotek z rozwiązaniami, budową wrzecion.
Komentarze ograniczyć do tych istotnych.
Proszę o wrzucanie różnego rodzaju fotek z rozwiązaniami, budową wrzecion.
Komentarze ograniczyć do tych istotnych.
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 sty 2014, 13:13
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Miałem wstępny wałek który był napędem mostu maszyny, do niego dobrałem odpowiednie łożysko które uznałem że będzie odpowiednie od transita, nakrętka od MANa. Stożek to samemu na tokarce bez szlifowania. Efekt końcowy 0,02 bicia na narzędziu (frezie) mierzone.
[ Dodano: 2015-01-19, 22:55 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 22:58 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:01 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:04 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:07 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:10 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:14 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:30 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:34 ]
Górna płyta wrzeciona z otworem pod łożysko górne pływające w osi.
[ Dodano: 2015-01-19, 22:55 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 22:58 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:01 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:04 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:07 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:10 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:14 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:30 ]
[ Dodano: 2015-01-19, 23:34 ]
Górna płyta wrzeciona z otworem pod łożysko górne pływające w osi.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 00:23 przez msauto, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 sty 2014, 13:13
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Zgrubny efekt (połowiczny). Ale mimo to w ciągłej eksploatacji. Brak jeszcze osi "z"wrzeciona i wzmocnień.
Jeśli robił bym w przyszłości takie wrzeciono rozwinął bym je o smarowanie a zarazem chłodzenie olejem.
[ Dodano: 2015-01-19, 23:56 ]
Gdybym dysponował szlifierką do otworów od razu wykończył bym stożek. Lecz mimo to tolerancja 0,02 w zupełności mi wystarcza. Zależało mi bardzo na wrzecionie iso30. i zakresie obrotów do 2000. Oczywiście silnik 2,2 kW sterowany płynnie falownikiem. Przeniesienie napędu pas zębaty HDT 720 8M x30.
Jeśli robił bym w przyszłości takie wrzeciono rozwinął bym je o smarowanie a zarazem chłodzenie olejem.
[ Dodano: 2015-01-19, 23:56 ]
Gdybym dysponował szlifierką do otworów od razu wykończył bym stożek. Lecz mimo to tolerancja 0,02 w zupełności mi wystarcza. Zależało mi bardzo na wrzecionie iso30. i zakresie obrotów do 2000. Oczywiście silnik 2,2 kW sterowany płynnie falownikiem. Przeniesienie napędu pas zębaty HDT 720 8M x30.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1360
- Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Kurcze, miałem kiedyś identyczny pomysł tylko nie mogłem zlokalizować odpowiednio dużej i w miarę taniej piasty. Myślę że i do małej tokarki by takie łożysko podpasowało. A może 4 oś z przelotowym wrzecionem? Łożysko ma średnicę wewnętrzną 45 mm co daje już spore możliwości motania. Ciekawe czy ktoś pójdzie ta drogą i powstanie następna taka konstrukcja. Pozostaje jeszcze kwestia jakie bezpieczne obroty można osiągnąć na tym łożysku zanim zacznie się nadmiernie grzać. Robiłeś może już jakieś testy na wyższych obrotach?
Generalnie to...
Generalnie to...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2696
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt: