Mój pierwszy ploter CNC - proszę o o opinie

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 29
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

Mój pierwszy ploter CNC - proszę o o opinie

#1

Post napisał: majkel1987 » 18 lut 2012, 20:59

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam na imię Michał i jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o budowę, sterowanie, spawanie i wszystko co dotyczy tak owego plotera, którego próbuje właśnie stworzyć. Ploterek jest robiony z myślą o obróbce stali ale i nie tylko. Na chwilę obecną zająłem się spawaniem ramy używając profili zamkniętych o wymiarach:

100x100x6.3 + płaskownik 100x20 - podstawa (dł. x szer.1040x1000)

200x100x8 - nogi (dł. 650)

300x100x8 - czoło (dł. 1310)



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać do podstawy dospawane są dodatkowo płaskowniki, które będą obrabiane pod prowadnice. Rama nie jest jeszcze pospawana do końca z powodu ograniczonej ilości czasu. Prace idą mozolnie ale do przodu.

Na zdjęciach nie ma stopek pod nogi. Będą one zamontowane później
Wymiary: 100x300x25 - dospawane do nóg
100x300x20 - dospawane do podstawy
śruby trzymające M16, długość gwintu trzymającego - 20

Rama będzie obrobiona pod prowadnice przez firmę zajmującą się tego typu usługami.

A to moje zamierzenia na kupno kolejnych podzespołów:
Prowadnice typu RG 25
Wózki RGW CC
Śruby kulowe 16mm
Bloki łożyskujące FK FF

Elektronika:
Myślałem o kupnie SSK BO4 do sterowania silnikami, bądź jakiś inny chiński tego typu (troche tańszy)
Silniki krokowe - nie mam pojęcia (myślałem o nema34)
Program - Mach3