Frezarka TS 7025 FG - mocowanie frezów.

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Czyngis-chan
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2013, 10:10
Lokalizacja: wielkopolskie

Frezarka TS 7025 FG - mocowanie frezów.

#1

Post napisał: Czyngis-chan » 21 gru 2013, 09:58

Witam, za tydzień jadę po ww. frezarkę, a w temacie jestem niemal "zielony". Wiem że frezy mocuje się za pomocą specjalnych głowic ze stożkiem i tulei zaciskowych, lub bezpośrednio frezów ze stożkiem poprzez dokręcenie ich od góry przez wrzeciono za pomocą specjalnej śruby. Właśnie chodzi mi o to, czy z racji "niezwykłości" ta śruba/y powinna być w komplecie z frezarką, czy też stosuje się jakieś śruby ze zwykłym standardowym gwintem (lub kilka rozmiarów śrub, w zależności od wielkości frezu)? Ruszam z produkcją drobnych akcesoriów wędkarskich (dokładnie nie wymieniam co by nie posądzono mnie o kryptoreklamę, a będzie to jedyny taki produkt w Polsce i chyba na świecie). Jeszcze raz proszę o zrozumienie z racji mojej niewiedzy.

Pozdrawiam, z góry dziękuję za pomoc.



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 21 gru 2013, 10:13

Ta frezarka ma gniazdo wrzeciona Morse'a 3 (zwane też Mk3, MT3)
i frezy z takim chwytem (Mk3) powinny być.
Obrazek

Lub uniwersalna (i bardzo wszechstronna i potrzebna) do frezów palcowych z chwytem cylindrycznym, oprawka Mk3 tulejek ER, np ER32 (zakres ø3 do ø20mm) ER40 (zakres ø3 do ø25mm) itd..
Obrazek Obrazek Obrazek

która służy też do mocowania innych narzędzi, np pomiarowych: centrowników, czujników krawędziowych elektronicznych, mechanicznych, diatestów
ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek
[youtube][/youtube]

to samo (chwyt Mk3) dotyczy głowic frezarskich (np do planowania)