Frezarka do sklejki max 3mm -potrzebna pomoc.

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
slawekscorp
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 26 cze 2010, 08:14
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Frezarka do sklejki max 3mm -potrzebna pomoc.

#1

Post napisał: slawekscorp » 26 cze 2010, 08:28

Witam, mam na imię Sławek (36 lat) Z zawodu jestem elektronikiem , hobbystycznie bawię się modelarstwem i projektowaniem CAD. Do tej pory swoje projekty wycinałem laserem zlecając to odpowiednim firmom lecz postanowiłem zbudować ploter frezujący . Planowane pole robocze to 1000x500mm , materiał który będę frezował (wycinał ) w tym urządzeniu to balsa do 6mm oraz sklejka lipowo balsowa do 3-4mm(dość miękki materiał znacznie łatwiejszy do ciecia niż sklejka brzozowa) . W tym miejscu proszę o pomoc w sprawie wyboru napędów (silniki krokowe-jakie momenty obrotowe?) , podpowiedzi odnośnie samej konstrukcji plotera w sensie śrub napędzających bramę , prowadnic itp. Dodam tylko że ruch pionowy wrzeciona nie musi wynosić więcej niż 4 cm ponieważ nie przewiduję frezowania 3D. Do dyspozycji podczas wykonywania projektu będę miał frezarkę, tokarki , spawarkę, szlifierki , czujniki zegarowe itp więc zaplecze maszynowo-pomiarowe jest.



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 26 cze 2010, 11:14

Witaj :) Do twoich potrzeb i troche na wyrost
-silniki wystarcza 1,9Nm (minimum to około 1Nm dadzą rade ale bedziesz czekał i czekał nim Ci nakręcą ośkami)
-prowadnice na wałkach podparte fi 16 lub nie podparte ; fi 30 w osi x fi 25 w osi y i fi 20 w osi z
-sruby trapezowe 18 x 4 mm
-rame zrobic najlepiej na profilach zamknietych np 80 x 80
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek