CNC
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 61
- Posty: 314
- Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
- Lokalizacja: cz?uchĂłw
CNC
witam.
znalazlem odpowiednie miejsce by ponownie umiescic moj watek
z dwoma poprzednimi cos niedobrego sie stalo podczas awarii forum
wiec zaczynamy:
na poczatek zalozenia:
1)konstrukcja z jezdzaca brama
2)obszar roboczy 2100x1300x300
3)naped silniki krokowe cos ok 5Nm (pewnie z Wobitu bo cos tam takiego maja)
ale nie wykluczam zastosowania serv bo juz wiem ze brama bedzie zajeb.... ciezka
okolo 340kg
4) prowadnice i wozki HIWIN, sruby ISEL
5) wrzeciono hmm wysoko obrotowe cos ok min2,5kW ( jak ktos ma namiary to poprosze)
6) prawie zapomnialem material obrabiany: glownie drewno, laminaty, styrodur (w porywach moze alu i stal)
dalej konstrukcja jak widac to dosc duuuze cielsko (dlaczego?) chodzi o sztywnosc i dokladnosc
zakladana byla dokl i odksztalcenia konstrukcji na 0,02mm stad taka toporna konstrukcja i wielkie profile
na razie to by bylo tyle
pozdr
znalazlem odpowiednie miejsce by ponownie umiescic moj watek
z dwoma poprzednimi cos niedobrego sie stalo podczas awarii forum
wiec zaczynamy:
na poczatek zalozenia:
1)konstrukcja z jezdzaca brama
2)obszar roboczy 2100x1300x300
3)naped silniki krokowe cos ok 5Nm (pewnie z Wobitu bo cos tam takiego maja)
ale nie wykluczam zastosowania serv bo juz wiem ze brama bedzie zajeb.... ciezka
okolo 340kg
4) prowadnice i wozki HIWIN, sruby ISEL
5) wrzeciono hmm wysoko obrotowe cos ok min2,5kW ( jak ktos ma namiary to poprosze)
6) prawie zapomnialem material obrabiany: glownie drewno, laminaty, styrodur (w porywach moze alu i stal)
dalej konstrukcja jak widac to dosc duuuze cielsko (dlaczego?) chodzi o sztywnosc i dokladnosc
zakladana byla dokl i odksztalcenia konstrukcji na 0,02mm stad taka toporna konstrukcja i wielkie profile
na razie to by bylo tyle
pozdr
Ostatnio zmieniony 01 mar 2006, 00:02 przez bartek_iw, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 988
- Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
- Lokalizacja: lodz
zbyt delikatne umocowanie sruby w bramie prowadnica powinna zamocowana byc poziomo a nie pionowo pozatym jak pospawasz stol w jaki sposob go obrobisz czy sama maszyna? jesli nie problemem moze byc tu jego wielkosc gdzie znajdziesz tak duza frezarke a wiec trzeba uwazac na spawy i dobrze rozwiazac konstrukcje aby kazdy spaw nie wykrzywial i naprezal niepotrzebnie konstrukcji
[ Dodano: 2005-11-26, 23:47 ]
proponowalbym wykonwyanie oddzielnych modulow a pozniej skrecanie calosci latwy transport ew poznieujsza modysfikacja i co najwazniejsze wieksza mozliwosc obrobki
[ Dodano: 2005-11-26, 23:47 ]
proponowalbym wykonwyanie oddzielnych modulow a pozniej skrecanie calosci latwy transport ew poznieujsza modysfikacja i co najwazniejsze wieksza mozliwosc obrobki
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 69
- Rejestracja: 26 sty 2005, 14:07
- Lokalizacja: Wroc?aw
„odksztalcenia konstrukcji na 0,02mm stad taka toporna konstrukcja i wielkie profile”
To ona wcale nie jest toporna zapomnij o takiej dokładności jak będzie 0.1mm to będzie super,
PORÓWNAJ sobie
http://www.haascnc.com/VMC_specs.asp?ID=268#gantry
pozdrawiam
To ona wcale nie jest toporna zapomnij o takiej dokładności jak będzie 0.1mm to będzie super,
PORÓWNAJ sobie
http://www.haascnc.com/VMC_specs.asp?ID=268#gantry
pozdrawiam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 61
- Posty: 314
- Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
- Lokalizacja: cz?uchĂłw
niewidac tego na obrazku ale cala maszyna sklada sie z modulowchomikaaa pisze:proponowalbym wykonwyanie oddzielnych modulow a pozniej skrecanie calosci latwy transport ew poznieujsza modysfikacja i co najwazniejsze wieksza mozliwosc obrobki
prawda jest ze bedzie problem z obrobieniem powierzchni bazowych pod prowadnice, chyba ze uda i sie znalezc tak wielka obrabiarke
co do spawania nie wiem jak sie do tego odniesc- elementy musza byc pospawane bez tego ani rusz
ogolnie rzecz biorac to bedzie problem zlozyc dokladnie ta maszyne
[ Dodano: 2005-11-27, 11:11 ]
a z tej wypowiedzi to sory ale nic nie kumam- dlaczego za delikatnie?? skoro producent przewiduje dwa lozyska na koncach sruby to wystarczy te lozyska wsadzic w oprawe i po sprawie ( fakt ze te oprawy ktore widac na koncu sruby moga byc za male)chomikaaa pisze:zbyt delikatne umocowanie sruby w bramie prowadnica powinna zamocowana byc poziomo a nie pionowo
co do montazu poziomego prowadnic - gdzie jest napisane ze nalezy je montowac wlasnie poziomo??
bo jak patrze w katalogu HIWINa to montaz jest dowolny (choc nie spotkalem by montowano je do "gory nogami")
pozdr
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 988
- Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
- Lokalizacja: lodz
po
1 lozysko od strony silnika musi skladac sie z np 2 skosnych lozysk ulozonych przeciwbieznie spasownych tak aby nie bylo luzu osiowego oczywioscie te lozyska przenosza obciazenie osiowe nie promieniowe
2 2gi wolny koniec sruby wystarczy podeprzec dowolnym lozyskiem przenoszacym obciozenie promienowe ono tylo podpiera srube i koniec
3 wlasnie z pkt 1 i 2 wynika to ze mocowanie od strony silnika powinno zapewnic srubie jak najlepsze trzymanie w koncu na ten punkt bedzie dzialac sila oporu przesowu calego zespolu osi z
prowadnice zamontowalbym poziomo to moje zdanie mozesz miec inne i schowlbym je tak zeby byly zabezpieczone przed brudem pylem to ze w katalogu jest dowolny montaz to bierz pod uwage ze jest to reklama natomiast uwzgledniajac zycie zrobilbym jak wyzej
1 lozysko od strony silnika musi skladac sie z np 2 skosnych lozysk ulozonych przeciwbieznie spasownych tak aby nie bylo luzu osiowego oczywioscie te lozyska przenosza obciazenie osiowe nie promieniowe
2 2gi wolny koniec sruby wystarczy podeprzec dowolnym lozyskiem przenoszacym obciozenie promienowe ono tylo podpiera srube i koniec
3 wlasnie z pkt 1 i 2 wynika to ze mocowanie od strony silnika powinno zapewnic srubie jak najlepsze trzymanie w koncu na ten punkt bedzie dzialac sila oporu przesowu calego zespolu osi z
prowadnice zamontowalbym poziomo to moje zdanie mozesz miec inne i schowlbym je tak zeby byly zabezpieczone przed brudem pylem to ze w katalogu jest dowolny montaz to bierz pod uwage ze jest to reklama natomiast uwzgledniajac zycie zrobilbym jak wyzej
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lis 2005, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Przede wszystkim przy projektowaniu prowadzenia bramy nie wziąłeś pod uwagę ciężaru bramy. Z rysunku wynika ze jest to bardzo ciężki element. Mocowanie prowadnic przykręcanych z boku do profilu może nie wytrzymać i cała brama spadnie na dół. Pomyśl nad prowanicami na górze profilu.
Po drugie - poprzeczne położenie środka ciężkości bramy nie leży w jednej linii ze środkiem prowadnicy wobec czego naciski na prowadnicę nie rozkładają się równo co powoduje nierównomierne zużywanie części, a w konsekwencji trudne do zlikwidowania luzy.
Po trzecie - dokładne zespawanie całej bramy będzie baaardzo trudne.
Życzę powodzenia.
Adam
Po drugie - poprzeczne położenie środka ciężkości bramy nie leży w jednej linii ze środkiem prowadnicy wobec czego naciski na prowadnicę nie rozkładają się równo co powoduje nierównomierne zużywanie części, a w konsekwencji trudne do zlikwidowania luzy.
Po trzecie - dokładne zespawanie całej bramy będzie baaardzo trudne.
Życzę powodzenia.
Adam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 61
- Posty: 314
- Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
- Lokalizacja: cz?uchĂłw
i dokladnie tak jak mowisz po stronie silnika
lozysko dwurzedowe skosne
http://www.complexmetal.com/produk/prod_lkulk6.html
typ 3303
a na koncu jakies zwykle
typ 6002
co do mocowania tych prowadnic moze masz jakis rys. pogladowy -popatrzal bym chetnie jak to wyglada i kto wie moze cos zastosuje jak mi przypadniedo gustu
[ Dodano: 2005-11-27, 13:08 ]
na rysunku tego moze nie widac ale prowadnica jest przykrecona do plyty stalowej ktora zas jest przyspawana do profilu stolu
srodek ciezkosci przeciez sie zmienia w zaleznosci od polozenia calego zespolu na krorym jesz wrzeciono
co do spawania
spawanie nie bedzie trudne - dokl spawania gdzies na pozomie 1mm problem bedzie jak pisalem wczesniej z przygotowaniem powierzchni bazowych pod prowadnice
ps. czytac uwaznie posty - powtarzanie sie jest meczace
lozysko dwurzedowe skosne
http://www.complexmetal.com/produk/prod_lkulk6.html
typ 3303
a na koncu jakies zwykle
typ 6002
co do mocowania tych prowadnic moze masz jakis rys. pogladowy -popatrzal bym chetnie jak to wyglada i kto wie moze cos zastosuje jak mi przypadniedo gustu
[ Dodano: 2005-11-27, 13:08 ]
przede wszystkim wzialem pod uwage ciezar bramy jej waga wynosi teraz bez wrzeciona 340 kg (czytac uwaznie caly post-ile razy ma sie powtarzac)Świstak pisze:Przede wszystkim przy projektowaniu prowadzenia bramy nie wziąłeś pod uwagę ciężaru bramy. Z rysunku wynika ze jest to bardzo ciężki element. Mocowanie prowadnic przykręcanych z boku do profilu może nie wytrzymać i cała brama spadnie na dół. Pomyśl nad prowanicami na górze profilu.
na rysunku tego moze nie widac ale prowadnica jest przykrecona do plyty stalowej ktora zas jest przyspawana do profilu stolu
tego to juz wogole nie rozumiem??Świstak pisze:Po drugie - poprzeczne położenie środka ciężkości bramy nie leży w jednej linii ze środkiem prowadnicy wobec czego naciski na prowadnicę nie rozkładają się równo co powoduje nierównomierne zużywanie części, a w konsekwencji trudne do zlikwidowania luzy.
srodek ciezkosci przeciez sie zmienia w zaleznosci od polozenia calego zespolu na krorym jesz wrzeciono
co do spawania
spawanie nie bedzie trudne - dokl spawania gdzies na pozomie 1mm problem bedzie jak pisalem wczesniej z przygotowaniem powierzchni bazowych pod prowadnice
ps. czytac uwaznie posty - powtarzanie sie jest meczace
kosela & kosela - wyrób pomidorów
http://www.cnc.info.pl/topics60/cnc-vt1302,180.htm
http://www.cnc.info.pl/topics60/cnc-vt1302,180.htm
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
bartek_iw pisze:co do spawania
spawanie nie bedzie trudne - dokl spawania gdzies na pozomie 1mm problem bedzie jak pisalem wczesniej z przygotowaniem powierzchni bazowych pod prowadnice
Witam
kolega jest nieco w błędzie - ponieważ spawałem w swoim życiu sporo konstrukcji (różnymi metodami) wiec z doświadczenia gwarantuje, ze nie ma możliwości aby ta konstrukcja (o tych gabarytach) uciekła o podany wymiar - poza tym zwichruje się w różnych kierunkach nawet jak by ja przycisnąć masa 100 ton do idealnego stołu traserskiego i potem spawać (to takie porównanie obrazowe)
moim zdaniem należy:
1) konstrukcje pospawać (wybór metody jest istotny, sam sposób spawania - co za tym idzie wytwarzanie się ciepła w konstrukcji i naprężeń - finalnie)
2) obrobić termicznie
3) obrobić mechanicznie po przez frezowanie względnie szlifowanie (naturalnie nie mam na myśli szlifierki kątowej )
4) pomierzyć geometrie (i tu znowu potrzebny stół traserski idealny i duży )
Z wyrazami Szacunku
olo
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 61
- Posty: 314
- Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
- Lokalizacja: cz?uchĂłw
kolega OLO_3
oczywiscie masz racje ze podczas spawani to wszystko sie powykreca, rozejdzie itd
ten 1mm o ktorym mowilem to dokladnosc tj z jaka mozna elementy calej konstrukcji "polapac spoinkami zczepnymi" a jak to bedzie wygladalo po calym spawaniu hmm kto wie??
bede staral sie zrobic tak - dac to do pospawania
pozniej jakas obrobka cieplna (wyzarzanie odprezajace 500-600 st.C)
i na koniec frezowanie
kto i gdzie moze cos tak duzego frezowac
oczywiscie masz racje ze podczas spawani to wszystko sie powykreca, rozejdzie itd
ten 1mm o ktorym mowilem to dokladnosc tj z jaka mozna elementy calej konstrukcji "polapac spoinkami zczepnymi" a jak to bedzie wygladalo po calym spawaniu hmm kto wie??
bede staral sie zrobic tak - dac to do pospawania
pozniej jakas obrobka cieplna (wyzarzanie odprezajace 500-600 st.C)
i na koniec frezowanie
kto i gdzie moze cos tak duzego frezowac
Ostatnio zmieniony 27 lis 2005, 19:39 przez bartek_iw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
Witaj
odnośnie obrubiki cieplnej - w zależności od materiału jaki zastosujesz- pewnego rodzaju sposobem są piece piekarnicze (takie do chleba) ich temperatura to 180-250st. oraz piece do suszenia farby proszkowej (tu jest wyższa temperatura - ale nie wiem dokładnie) w obu przypadkach: duże gabaryty i cyrkulacja powietrza, łatwość dostępu minus to niska temperatura ale jak zrobisz z aluminium to powinno wystarczyć.
Natomiast powinieneś zapytać kolegę Piotrjub o on gdzieś swoja wyżarzał (odpuszczanie stosuje się po hartowaniu) .
Co do frezowania to w okolicach Gliwic (śląskie) jest na przykład: Bumar Łabędy gdzie produkują czołgi i maja odpowiednie maszyny by to planować - zadwon do nich robią, tez zlecenia z zewnątrz.
pozdr.
olo
Ps.
Dzięki za arkusz
odnośnie obrubiki cieplnej - w zależności od materiału jaki zastosujesz- pewnego rodzaju sposobem są piece piekarnicze (takie do chleba) ich temperatura to 180-250st. oraz piece do suszenia farby proszkowej (tu jest wyższa temperatura - ale nie wiem dokładnie) w obu przypadkach: duże gabaryty i cyrkulacja powietrza, łatwość dostępu minus to niska temperatura ale jak zrobisz z aluminium to powinno wystarczyć.
Natomiast powinieneś zapytać kolegę Piotrjub o on gdzieś swoja wyżarzał (odpuszczanie stosuje się po hartowaniu) .
Co do frezowania to w okolicach Gliwic (śląskie) jest na przykład: Bumar Łabędy gdzie produkują czołgi i maja odpowiednie maszyny by to planować - zadwon do nich robią, tez zlecenia z zewnątrz.
pozdr.
olo
Ps.
Dzięki za arkusz