Wybór rodzaju drewna, obróbka w Krakowie

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
mopsiok
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5

Wybór rodzaju drewna, obróbka w Krakowie

Post napisał: mopsiok » 05 lip 2013, 15:26

To mój pierwszy post tutaj i chciałbym się przywitać :D. Proszę też o wyrozumiałość, bo z tematem CNC nie mam nic wspólnego.
Wakacje się zaczęły, a ja mam w planach wykonanie czegoś w rodzaju prostego plotera "długopisowego" o powierzchni roboczej wielkości kartki A4 (nie pytajcie o sens :mrgreen:). To mój pierwszy tego typu projekt, zresztą tak jak pisałem nie mam żadnego doświadczenia w tej dziedzinie. Całość chciałbym wykonać z drewna - jest to projekt testowy, ma on mnie głównie wprowadzić w temat, a poza tym i tak z założenia całość nie będzie potrzebować na tyle solidnej obudowy, by zrezygnować z drewna.
Mam do Was pytanie o rodzaj drewna, który najlepiej byłoby użyć w moim przypadku. Początkowo zakładałem po prostu sklejkę - jest to surowiec tani i dobry, bo jest dobry i tani :lol: - ale ostatnio kupiłem sklejkę 8mm i okazała się wygięta (nie mam tego jak teraz sprawdzić, ale jest też taka możliwość że po prostu ściana była krzywa). Rozmiary największej powierzchni to pewnie coś w granicach 30x45 cm, grubość od 8 do 16 mm.
Dodatkowy problem pojawia się przy przycinaniu i wierceniu otworów - nie mam możliwości zrobienia tego samemu z zadowalającą dokładnością. Czy zna ktoś jakąś firmę z Krakowa (najlepiej w Nowej Hucie), która byłaby w stanie załatwić dany rodzaj drewna, a potem przyciąć go i powiercić otwory? Kształt nie będzie skomplikowany - praktycznie same prostokąty, a otwory okrągłe do 15 mm średnicy. Koniecznie musi to być Kraków, bo nie mam własnego środka transportu (tak, będę się musiał tarabanić z tymi deskami w tramwaju ^^).

Pozdrawiam i proszę o jakieś nakierowanie.

Tagi:

abik81
Specjalista poziom 1 (min. 100)