Budowa wycinarki plazmowej - bester pytanie o źródło

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
kond666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 133
Rejestracja: 09 mar 2007, 12:27
Lokalizacja: częstochowa

Budowa wycinarki plazmowej - bester pytanie o źródło

#1

Post napisał: kond666 » 24 paź 2009, 17:55

Witam
Mam w planach budowę wypalarki plazmowej, a przypadkiem wpadło w ręce źródło w postaci agregatu bester plazmaster 140w.
http://www.elektro-narzedzia.pl/html/1870.html
http://www.lincoln-electric.pl/index.ph ... ter#scroll
Jako że nie znam się na plazmie i cięciem tą metodą, mam pytanie czy to źródło nadaję się zastosowania do wycinarki cnc? trafiło mi się wyjątkowo okazyjnie dlatego chce zastosować akurat to. Planuje konstrukcje na 3000x1500 lub 1500x1500 zależy czy starczy funduszy i czy mój zapał nie zostanie ugaszony przez kolegów forumowiczów.
Najbardziej istotne dla mnie jest czy uda się przystosować to źródło.
Proszę o sugestie i pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#2

Post napisał: cnccad » 24 paź 2009, 18:03

Nie pisze nic o zastosowaniu w automatyzacji ale da się na pewno zastosować.
Może brakować sygnału potwierdzenia ale zawsze da się go wyciągnać na zewnątrz przez jakiś przekaźnik.
3000 x 1500 ... to nie mało ale i nie wiele. ma chłodzenie więc może na pełnych parametrach nie będzie pracować ( Prąd cięcia dla pracy 50% PJ50 140A ) ale cienkie blaszki da się ciąć dość długo.CNC amatorskie ale mocno zaawansowane w cięciu ... to może być jak najbardziej.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


Autor tematu
kond666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 133