Wybór mini tokarki, C6 lub inna, pytania początkującego.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Tosiek_123
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2007, 02:33
Lokalizacja: lubelskie

Wybór mini tokarki, C6 lub inna, pytania początkującego.

#1

Post napisał: Tosiek_123 » 14 lut 2007, 21:20

Witam

Od dłuzszego czasu noszę się z zamiarem zakupu mini tokarki, którą planuję wykorzystywać głównie do celów hobbystycznych. W temacie obróbki metali/niemetali jestem początkujący, w technikum miałem przyjemność pracy z tokarkami, frezarkami, szlifierkami, itp. sprzętem. Sporo w tamtym czasie "wystrugałem" różnej maści detali, oczywiście pod przychylnym okiem profesora ;) Przeglądałem to forum dość dokładnie, do wielu interesujących mnie tematów powracałem raz, drugi, trzeci... Chciałbym uzyskać pomoc w wyborze tokarki (prosze o wyrozumiałość jak napiszę coś nie tak).

Chciałbym móc wykonywać gwinty, zależy mi zarówno na gwintach prawych jak i lewych. Jak już jestesmy przy gwintowaniu to wspomnę, że chciałbym bez większych problemów i nie bojąc się o sprzęt mieć możliwość wykonania gwintu w metalu M6, M8, sporadycznie M10 lub M12. Co do wymiarów elementów obrabianych, hmm, na razie są to drobne rzeczy wagowo i gabarytowo, wstarczy 120 nad łożem, 70 nad suportem, 300 w kłach ale to na razie. Wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, w sumie wolę też mieć maszyne cięższą, stabilniejszą z zapasem możliwości. Być moze w przyszłości pomyślę poważnie nad jakąś frezarką, może jako przystawka do tokarki.

Moje wymagania raczej dyskwalifikują urządzenia z kołami zębatymi z tworzywa. Nie wiem też jakie sa zalety i wady regulacji prędkości: płynna elektronicznie i stopniowa np. za pomocą paska i kół pasowych. Nie chcę też studiowac matematyki, w związku z tym podziałka noniusza tylko w mm.