Uszkodzony konik tokarki PROMA SPC-900 PA

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
pudi1985
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 15
Rejestracja: 27 kwie 2015, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Uszkodzony konik tokarki PROMA SPC-900 PA

#1

Post napisał: pudi1985 » 08 wrz 2015, 10:37

Witam,
potrzebuję pomocy w naprawieniu konika tokarki PROMA SPC-900PA.
Wierciłem otwór w wałku, i chyba za daleko wysunąłem tuleję. Zaczęło mi kręcić wiertłem razem z tuleją i uchwytem.
(Proszę o wyrozumiałość bo jestem tokarzem samoukiem uczącym się na błędach.)
Po wyciągnięciu tulei ukazał mi się widok jak na zdjęciu w załączniku. Zgubiłem mały klin który tam był i moje pytanie jest następujące:
1. czy da się taki klin kupić czy raczej próbować go dorobić samemu? Czy musi on być twardy?
2. Na zdjęciu przed wpustem zaciskającym tuleję jest jakaś śrubka chyba która jest zerwana. Jakie ona ma zadanie?
Proszę WAS o pomoc w zreperowaniu konika
Załączniki
Konik.jpg



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 08 wrz 2015, 11:34

pudi1985 pisze:1. czy da się taki klin kupić czy raczej próbować go dorobić samemu? Czy musi on być twardy?
który to klin w/g DTR?
Może zadzwoń do serwisu i spytaj czy taki mają, inaczej nie masz wyjścia, trzeba dorobić. Nie musi być hartowany, bo lepiej by go w razie czego ścięło niż ma się popsuć co innego.
pudi1985 pisze:2. Na zdjęciu przed wpustem zaciskającym tuleję jest jakaś śrubka chyba która jest zerwana. Jakie ona ma zadanie?