TUB 32 obsługa
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:47
- Lokalizacja: mazowieckie
TUB 32 obsługa
Witam, nabyłem ostatnio tokarkę TUB 32. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie . Będę ją używał raczej hobbystycznie. . Mam dtr z netu i przestudiowałem ją , forum też i nie mogę znaleźć do czego służy pokrętło ze zdjęcia , obok wlewu oleju do suportu. pokrętło jest alu i można je obrócić ok 90 st tak jak pokazuje strzałka.
Czy ktoś wie do czego ono służy ?
Zamierzam w maszynie wymienić olej . Do reduktora i suportu wlać olej przekładniowy AN 46, a do wrzeciona olej Orlenu: Velol 19.
czy to dobry wybór ?
Czy ktoś wie do czego ono służy ?
Zamierzam w maszynie wymienić olej . Do reduktora i suportu wlać olej przekładniowy AN 46, a do wrzeciona olej Orlenu: Velol 19.
czy to dobry wybór ?
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:47
- Lokalizacja: mazowieckie
Dtr pobrałem stąd : http://chomikuj.pl/tytus8791/DTR+TUB+32
Co prawda moja jest ciut nowsza i nie ma skrzynki elektrycznej w prawej nodze tylko obok wrzeciona i przyciski nad wrzecionem, ale mechanika pewnie ta sama.
Pokrętło jest na górze suportu , obok wlewu oleju do suportu.
Co prawda moja jest ciut nowsza i nie ma skrzynki elektrycznej w prawej nodze tylko obok wrzeciona i przyciski nad wrzecionem, ale mechanika pewnie ta sama.
Pokrętło jest na górze suportu , obok wlewu oleju do suportu.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:47
- Lokalizacja: mazowieckie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7549
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
To pokrętło to służy do smarowania prowadnic. W czasie gdy wałek pociągowy tokarki się obraca należy właśnie przekręcić i przycisnąć to pokrętło i po jakimś czasie olej powinien się pojawić na jaskółce. Olej będzie podawany dopóki to pokrętło będzie dociskane. Najlepiej będzie to widać jak jaskółka będzie w skrajnej pozycji odsunięta od operatora. ilość oleju uzależniona jest od prędkości wałka pociągowego który porusza tłoczkiem pompki tłoczkowej.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:47
- Lokalizacja: mazowieckie
Dziękuję za odpowiedź, może być tak jak piszesz. Mam tylko jedną wątpliwość, piszesz, że przycisk należy przekręcić i wcisnąć. przekręcić się da , ale wcisnąć , ani wyciągnąć nie. Może wystarczy przekręcić by podawało olej ? Na razie nie mogę sprawdzić, pospuszczałem oleje i czekam na Velol 19. Poza tym rozebrałem filtr oleju i jest strasznie "zabity", na razie się moczy w ropie. Może wiecie jaki jest symbol i gdzie można kupić wkład do takiego filtra. W dtr tej , której mam jest inny filtr , wyżej i czyści się go obracając gałką. U mnie jest tam szafa elektryczna, a filtr rozbieralny na dole. jest to drobna siateczka i magnes. będę próbował go wyczyścić i polutować dziurki, bo takie znalazłem. Przydał by się nowy, może są teraz papierowe ? Gdzie można coś takiego kupić ?
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:47
- Lokalizacja: mazowieckie
Może , będzie ktoś potrzebował:
dobrałem filtr papierowy HF112
http://www.hiflofiltro.com/catalogue/filter/HF112 lub krajowy : http://www.wf-sedziszow.pl/katalog_onli ... filtr=1674
jest to filtr od motocykli, wystarczy przewiercić zawór wewnątrz tego filtra . Można by jeszcze użyć filtra od samochodu Smart : http://www.wf-sedziszow.pl/katalog_onli ... ?typ=33976 , ale to wymaga toczenia podładek , a maszyna stoi bez oleju . jak uruchomię ją na filtrze motocyklowym do dotoczę do Smart-owego i przy następnej wymianie taki zamontuję .
dobrałem filtr papierowy HF112
http://www.hiflofiltro.com/catalogue/filter/HF112 lub krajowy : http://www.wf-sedziszow.pl/katalog_onli ... filtr=1674
jest to filtr od motocykli, wystarczy przewiercić zawór wewnątrz tego filtra . Można by jeszcze użyć filtra od samochodu Smart : http://www.wf-sedziszow.pl/katalog_onli ... ?typ=33976 , ale to wymaga toczenia podładek , a maszyna stoi bez oleju . jak uruchomię ją na filtrze motocyklowym do dotoczę do Smart-owego i przy następnej wymianie taki zamontuję .
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:47
- Lokalizacja: mazowieckie
Maszyna uruchomiona filtr zamontowany HF112 (po dokładniejszych pomiarach filtr od Smarta nie wejdzie, jest za długi) . Oleje w skrzyniach AN 46, a wrzeciono Velol 19. Pokrętło działa podobnie jak pisał IMPULS3 , ale wystarczy tylko pokręcić. I tu obserwuję dziwne zjawisko:
1. posuwy ustawione na szybko, wałek obraca się szybko
2. jak przekręcę pokrętło to olej jest podawany na górę i smaruje prowadnice, stąd wnioskuję,że pompka działa.
3. W oczku kontrolnym nie widać przepływu oleju !!! odkręciłem samo oczko i nic tam nie wydaję się zapchane, przepychałem drucikami !?
Pytanie do kogoś kto rozbierał taki suport i wie jak tam jest zrobione smarowanie.
Czy jest możliwe aby układ smarowania działał omijając oczko kontrolne, na rysunku wydaje się ,że tak ?
1. posuwy ustawione na szybko, wałek obraca się szybko
2. jak przekręcę pokrętło to olej jest podawany na górę i smaruje prowadnice, stąd wnioskuję,że pompka działa.
3. W oczku kontrolnym nie widać przepływu oleju !!! odkręciłem samo oczko i nic tam nie wydaję się zapchane, przepychałem drucikami !?
Pytanie do kogoś kto rozbierał taki suport i wie jak tam jest zrobione smarowanie.
Czy jest możliwe aby układ smarowania działał omijając oczko kontrolne, na rysunku wydaje się ,że tak ?