TSB 20 zasilanie hamulca oporność uzwojenia.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1341
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
TSB 20 zasilanie hamulca oporność uzwojenia.
Witam.
Możecie sprawdzić u siebie jakie macie zasilanie hamulca w TSB 20 ?
Według mojego schematu elektrycznego, zasilanie powinno iść z uzwojenia wtórnego trafo bezpieczeństwa 24 V na mostek prostowniczy i stamtąd dalej.
Czyli na hamulec 24 V napięcia dla prądu stałego.
Dacie radę zmierzyć też oporność uzwojenia cewki elektromagnesu hamulca ?
Tylko nie piszcie, że mam sobie zmierzyć u siebie
Nie powiem dlaczego, ale nie mogę.
pozdrawiam.
Możecie sprawdzić u siebie jakie macie zasilanie hamulca w TSB 20 ?
Według mojego schematu elektrycznego, zasilanie powinno iść z uzwojenia wtórnego trafo bezpieczeństwa 24 V na mostek prostowniczy i stamtąd dalej.
Czyli na hamulec 24 V napięcia dla prądu stałego.
Dacie radę zmierzyć też oporność uzwojenia cewki elektromagnesu hamulca ?
Tylko nie piszcie, że mam sobie zmierzyć u siebie
Nie powiem dlaczego, ale nie mogę.
pozdrawiam.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Jeżeli wiesz jaki masz hamulec to jego parametry masz tu :
http://www.fumo.com.pl/repozytorium/lis ... cat_pl.pdf
Prawdopodobnie wielkość 076 albo 066 czyli 35 Ω albo 39 Ω.
http://www.fumo.com.pl/repozytorium/lis ... cat_pl.pdf
Prawdopodobnie wielkość 076 albo 066 czyli 35 Ω albo 39 Ω.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 984
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
A tak przy okazji zapytam - ten hamulec jest tam potrzebny?
Od kiedy kupiłem TSB-20 z odłączonymi kablami od hamulca zaraz na zaciskach w skrzynce elektrycznej,
tak nigdy nie przyszło mi do głowy, aby to podłączyć z powrotem.
Podczas zawierania transakcji, poprzedni właściciel jasno i uczciwie mnie o tym poinformował, pokazując wiszące luźno kable z zaizolowanymi końcówkami. Powiedział od czego są.
Ale przez te kilka lat toczenia na tej tokareczce nie zaszła jeszcze potrzeba, aby podłączyć do stanu fabrycznego....
Od kiedy kupiłem TSB-20 z odłączonymi kablami od hamulca zaraz na zaciskach w skrzynce elektrycznej,
tak nigdy nie przyszło mi do głowy, aby to podłączyć z powrotem.
Podczas zawierania transakcji, poprzedni właściciel jasno i uczciwie mnie o tym poinformował, pokazując wiszące luźno kable z zaizolowanymi końcówkami. Powiedział od czego są.
Ale przez te kilka lat toczenia na tej tokareczce nie zaszła jeszcze potrzeba, aby podłączyć do stanu fabrycznego....
"W życiu piękne są tylko chwile...."
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
W DTRce TSB20 z 1984r jest tak jak podaje Grzegorz53. Widocznie kiedyś zmieniono konstrukcję.piromarek pisze: W tsb hamulec wygląda inaczej. Kotwica jest wciagana do elektromagnesu a cięgło zamyka szczęki jak w samochodzie.
Nie jest po prostu okrągłą tarczą na wale a zespołem magnes-cięgło-szczęki
Jeżeli zasilanie jest z takiego samego transformatora (100W) i prostownika na takich samych diodach (BYP680-100), to można założyć podobną rezystancję cewki rzędu 35Ω.
kolec7 - nie mam TSB20, ale mój kolega mający tę tokarkę narzeka na brak hamulca, zepsuł mu się.
Jak masz ten system to może zmierzysz oporność ?
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1341
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
A sorki, przez głowę mi nie przeszło że może być inaczej niż mam naocznie i w dtrce.
Ja mam tak podobnie.
https://www.cnc.info.pl/topics56/tokark ... t15236.htm
Ja mam tak podobnie.
https://www.cnc.info.pl/topics56/tokark ... t15236.htm
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 984
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nie ma problemu.kolec7 - nie mam TSB20, ale mój kolega mający tę tokarkę narzeka na brak hamulca, zepsuł mu się.
Jak masz ten system to może zmierzysz oporność ?
U mnie jest 38.2Ω.
...a wygląda, to tak jak w DTRce jest narysowane:
https://drive.google.com/file/d/0B9W-oA ... sp=sharing
Co do jego używania...
Jedyna operacja, w której może się przydawać hamulec, to gwintowanie.
Ale w przypadku tej tokarki, nie ma problemu nawet z tym, ponieważ, gdy nóż wychodzi z materiału (wchodzi w obszar wybiegu/rowka/kanałka - jak zwał, tak zwał), to obraca się wajchę sterowania obrotami w drugą stronę, w tym samym czasie wycofując nóż do siebie.
Jeszcze mi się nie zdarzyła kolizja.
Za to mogę podejrzewać (jak wspomniałem - u mnie hamulec jest odłączony) maksymalnie wkurwiające musi być centrowanie detalu w uchwycie na zegar, gdy nie można sobie obrócić uchwytu ręką, bo hamulec trzyma na postoju. A producent nie przewidział opcji zwalniania hamulca, gdy silnik stoi w miejscu. W innych tokarkach, są takie możliwości. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki wyłącznik dorobić we własnym zakresie. Tylko po co?
"W życiu piękne są tylko chwile...."