Tokarka zegarmistrzowska TDA-8 regulacja luzów wrzeciennika

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
LL
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2015, 22:47
Lokalizacja: Krakow

Tokarka zegarmistrzowska TDA-8 regulacja luzów wrzeciennika

#1

Post napisał: LL » 11 wrz 2016, 16:36

Witam, stałem się posiadaczem wspomnianej w tytule tokarki, musiałem dorobić do niej podstawę oraz napęd (tokarkę dostałem bez tego). Mam problem z wykasowaniem luzów wrzeciennika, w zasadzie w ogóle z ustawieniem wszystkich jego elementów. Posiadam DTR-kę od TDB-8 - wygląda na to, że wrzeciennik jeśli nie jest identyczny to bardzo podobny do mojego. Postępując zgodnie z instrukcją nie jestem w stanie ustawić wrzeciennika tak, żeby nie miał luzów i dawał się obracać luźno ręką - a może to tak nie działa? Nie mam doświadczenia z łożyskami ślizgowymi, nie wiem z jakim oporem wrzeciono powinno się obracać - tak na wyczucie to idzie ciężko - i mój napęd w postaci silnika 250W od hulajnogi i oring-a fi 130mm powoduje tylko ślizganie oring-a po kole pasowym wrzeciennika. Może ktoś ma pojęcie czy to powinno obracać się luźno/z wyczuwalnym oporem/z dużym oporem. W tej chwili łapiąc palcami za to z przodu - wystające w co wkłada się tulejki zaciskowe nie jestem w stanie ruszyć wrzeciennika (to chyba trochę za ciasno). Przy okazji w DTR wyczytałem o smarowniczkach knotowych - knotowe to pewnie powinien być jakiś knot - nie ma, są tylko dwa otwory w które leje się olej - w środku też nic "szmacianego" nie ma. I kolejna sprawa - czy element 11 ma się ślizgać po elemencie 7? - niżej zamieszczam link do DTR.

http://www.chipmaker.ru/files/file/10502/

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#2