Tokarka karuzelowa - wał

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
onlyshadow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2013, 00:00
Lokalizacja: Wolbrom

Tokarka karuzelowa - wał

#1

Post napisał: onlyshadow » 30 lis 2013, 00:07

Witam serdecznie,

Jestem studentem III roku Mechaniki i Budowy Maszyn na AGH. Stanąłem przed problemem zaprojektowania wału do tokarki karuzelowej. Nie mam żadnych problemów z obliczeniem wszystkich parametrów potrzebnych to zaprojektowania tego elementu poza jednym.

Czy jest ktoś w stanie przybliżyć mi jakie momenty skręcające będą działały na ten wał? Świadomy jestem, że na pewno moment pochodzący od samego skrawania oraz od napędu. Ale co z początkowym obrotem tarczy i masy na niej się znajdującej. Jak policzyć moment skręcający pochodzący od tegoż ciężaru?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelaką pomoc.



Tagi:


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2796
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#2

Post napisał: atom1477 » 01 gru 2013, 10:56

No dość prosto. Bierzesz maksymalna przewidywaną masę montowanego przedmiotu do obróbki, oraz moc silnika napędowego. I z siły bezwładności oraz przyspieszenia liczysz.
Pasowało by też sprawdzić dla różnych ustawień pedkości obrotowych.


Autor tematu
onlyshadow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2013, 00:00
Lokalizacja: Wolbrom

#3

Post napisał: onlyshadow » 01 gru 2013, 19:14

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Kwestia teraz jest taka, że muszę uwzględnić największy moment skręcający. Podczas rozruchu nie występuje skrawanie, zatem pozostaje wziąć większy z dwóch:

a) moment skrawania po uzyskaniu ruchu ustalonego
b) moment siły bezwładności przy rozruchu

dobrze to rozumuję?


trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)