Remont TUE35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

Remont TUE35

#1

Post napisał: kavior » 07 mar 2017, 08:47

Witam
Dojrzałem w końcu do decyzji szlifu łoża mojej TUE35. Oczywiście sam szlif wykona firma która się tym profesjonalnie zajmuje. Całą resztę planuje zrobić sam.
Ktoś z Was orientuje się ile może ważyć łoże TUE35 wersja 600mm w kłach? Nie mam żadnej windy w garażu ani nic z podobnych rzeczy. Łudzę się, że po ściągnięciu wrzeciennika, nortona oraz po odkręceniu od podstaw w kilka osób uda się łożę zapakować na przyczepkę :razz:
W tym temacie będę chciał na bieżąco od początku prac wstawiać zdjęcia i pytać Was doświadczonych o rady. Jestem zielony w temacie a galeria na pewno przyda się komuś na przyszłość.
Pod suport planuje wkleić ślizgi z brązu.



Tagi:


bykol132
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 180
Rejestracja: 04 lut 2014, 13:08
Lokalizacja: Opole

#2

Post napisał: bykol132 » 07 mar 2017, 23:00

zapowiada się ciekawy temat :D na pewno mi się przyda mam tą samą tokarkę i prawdopodobnie nie ominą mnie te same prace za niedługo ^.^

mam od razu pytanie czy twoja tokarka też chodzi dośc głośno, wydaje metaliczne dźwięki, jak ją nasmarujesz (przekładnie posówów i wrzeciennik) to wszędzie cieknie ci olej ? :D

gdzie oddajesz łoże do szlifowania jeśli można wiedzieć? i jaki to mniej więcej koszt ? jestem z Opola i może to gdzieś w pobliżu

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#3

Post napisał: gelo » 08 mar 2017, 10:28

Też mam takie cudo i nie powiem, też szlifowanie by się przydało. Ile to będzie kosztowało? No i gdzie to zawozisz?
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#4

Post napisał: GABE » 08 mar 2017, 11:11

Mam TUM-25B / 500 i z sąsiadem we dwóch zapakowaliśmy łoże na przyczepkę. Właściwie to ja dźwigałem a on podsuwał rurki.
Burty przyczepki były akurat na odpowiedniej wysokości, także położyłem rurki na podstawę łoża i burty. Wystarczyło podnieść 10 cm, wsunąć rurkę najpierw z jednej strony, potem z drugiej, przesunąć nad przyczepkę i upuścić - tutaj było już wyżej nad podłogą.
Najbardziej bałem się, że burty się złożą. Gorzej było podnosić odwrotnie, po przywiezieniu ze szlifowania.


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

#5

Post napisał: kavior » 08 mar 2017, 11:55

W swoim TUE jestem juz po zmianie lozysk wrzeciona, skrzyni oraz silnika. Roznica przed a po jest kolosalna. Teraz tylko norton halasuje. Bez niego tokarka jest cicha jak dla mnie.
Co do wyciekow mam to samo. Po demontazu bede chcial pouszczelniac co sie da.
Loze prawdopodobnie bede szlifowal w firmie Profum. Telefonicznie dostalem informacje, ze w 1,5kzl sie zmieszcze. Dzwonilem tam kilka miesiecy temu. Mam nadzieje, ze cena w gore nie pojdzie.
Jak z lozem TUMa poradziliscie sobie w dwoch to jestem juz mocno spokojny:-) Dam rade z pomoca dwoch osob.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”