Remont TUE35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

Remont TUE35

#1

Post napisał: kavior » 07 mar 2017, 08:47

Witam
Dojrzałem w końcu do decyzji szlifu łoża mojej TUE35. Oczywiście sam szlif wykona firma która się tym profesjonalnie zajmuje. Całą resztę planuje zrobić sam.
Ktoś z Was orientuje się ile może ważyć łoże TUE35 wersja 600mm w kłach? Nie mam żadnej windy w garażu ani nic z podobnych rzeczy. Łudzę się, że po ściągnięciu wrzeciennika, nortona oraz po odkręceniu od podstaw w kilka osób uda się łożę zapakować na przyczepkę :razz:
W tym temacie będę chciał na bieżąco od początku prac wstawiać zdjęcia i pytać Was doświadczonych o rady. Jestem zielony w temacie a galeria na pewno przyda się komuś na przyszłość.
Pod suport planuje wkleić ślizgi z brązu.



Tagi:


bykol132
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 180
Rejestracja: 04 lut 2014, 13:08
Lokalizacja: Opole

#2

Post napisał: bykol132 » 07 mar 2017, 23:00

zapowiada się ciekawy temat :D na pewno mi się przyda mam tą samą tokarkę i prawdopodobnie nie ominą mnie te same prace za niedługo ^.^

mam od razu pytanie czy twoja tokarka też chodzi dośc głośno, wydaje metaliczne dźwięki, jak ją nasmarujesz (przekładnie posówów i wrzeciennik) to wszędzie cieknie ci olej ? :D

gdzie oddajesz łoże do szlifowania jeśli można wiedzieć? i jaki to mniej więcej koszt ? jestem z Opola i może to gdzieś w pobliżu

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#3

Post napisał: gelo » 08 mar 2017, 10:28

Też mam takie cudo i nie powiem, też szlifowanie by się przydało. Ile to będzie kosztowało? No i gdzie to zawozisz?