Problem z Tr55

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
nerdy111
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 17
Rejestracja: 19 mar 2015, 21:28
Lokalizacja: kipszna

Problem z Tr55

#1

Post napisał: nerdy111 » 07 wrz 2017, 07:08

Witam kolegów!
Stałem się szczęśliwym posiadaczem tanio skupionej tr55, ale moja radość nie trwała długo...
Wszystko ładnie pracuje tylko jak dam max obroty (czyli ok 600 min) często blokuje się wrzeciono... silnik jest na jednym pasku !!! Przy max obrotach wrzeciona z 30 sek. No max minutę chodzi ładnie a potem co chwilę wrzeciono się blokuje ... pasek piszczy i wyznaczam sprzęgło... lecz gdy wyłącze sprzęgło to wrzeciono nadal zahamoane, nie da się nim obrocic .... Ale Po chwili ładnie samo odpuszcza... i da się to ręka obrócić... W czym może być problem ? Jak myślicie... ? Sprzęgło???




tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#2

Post napisał: tokarzmaly » 07 wrz 2017, 08:59

Smarowanie panewek głównych wrzeciona???


Autor tematu
nerdy111
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 17
Rejestracja: 19 mar 2015, 21:28
Lokalizacja: kipszna

#3

Post napisał: nerdy111 » 07 wrz 2017, 10:15

Poziom oleju ok... nie grzeją się....ani razu nie były nawet LEKKO cieple

[ Dodano: 2017-09-07, 10:17 ]
Jak się zablokuje a szarpne rękami za wrzeciono to puszcza i jest znowu ok...

[ Dodano: 2017-09-07, 16:59 ]
Witam ponownie.. sprawdzałem dziś dokładnie maszynę i co się okazuje... na wysokich obrotach jednak jak kolega wcześniej napisał jedną z panewek łapie temp. I na niej blokuje... silnik przekazuje napęd tylko przez jeden pasek klonowy... Jak panewka łapie temp. To jeden pasek dalej nie pociągnie i tyle... staje wszystko.... grzeje się druga panewka patrząc od uchwytu tokarskiego... dzis rozgrzalem ja do może 40 stopni... I już wrzeciono ba luzie nie dało się obrócić rękami...
Co mam zrobić w tej sytuacji... po prostu poluzowac nakrętke bo ktoś za mocno dociagnol .. ile ja popuscic...Ile ma mieć luzu ?
Co mi doradzacie ?


LABEL
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 03 maja 2013, 19:02
Lokalizacja: POLANDIA

#4

Post napisał: LABEL » 07 wrz 2017, 17:27

Ja bym doradził poluzować tam są specjalne panewki z nakrętkami o ile dobrze pamiętam i samym poluzowaniem niczego się nie popsuje .Następnie dociągać aby była maxymalną szczelność i aby w czasie pracy się nie blokowało .No i oczywiście olej maszynowy .
Jeżeli chcę pomóc to nie dopatruj się w tym intrygi ......Label .


Autor tematu
nerdy111
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 17
Rejestracja: 19 mar 2015, 21:28
Lokalizacja: kipszna

#5

Post napisał: nerdy111 » 07 wrz 2017, 17:51

Dziękuję za radę a dla ścisłości olej maszynowy czyli np. ?

[ Dodano: 2017-09-07, 17:53 ]
Dziękuję za radę a dla ścisłości olej maszynowy czyli... nazwę jakąś... :)


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#6

Post napisał: tokarzmaly » 07 wrz 2017, 19:26

Trudno zdiagnozować nie widząc egzemplarza.
Sprawdziłbym najpierw smarowanie! Skoro pytasz jaki tam powinien być olej i niedawno ją kupiłeś to może być to.

Jeśli tam są panewki z pierścieniem smarującym (a tak pokazał mi gogle) to może nie funkcjonuje prawidłowo, albo olej za gęsty lub o zbyt małej lepkości.

Oczywiście poluzowanie panewki też zmniejszy podatność do zacierania. Tylko, że jeśli smarowanie będzie fatalne to panewka szybko będzie do wymiany, a to boli.


Autor tematu
nerdy111
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 17
Rejestracja: 19 mar 2015, 21:28
Lokalizacja: kipszna

#7

Post napisał: nerdy111 » 07 wrz 2017, 19:34

To forum i Wasza wiedza to skarb :) tak... są pierścienie smarujace... jaki olej radzicie mi wlac do smarowania wrzeciona ? Jak ew. Popuscic tą panewke? Śruba między panewka o tym dużym kołem zebatym??


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#8

Post napisał: tokarzmaly » 07 wrz 2017, 20:09

Na końcach każdej (w tej tokarce) panewki są nakrętki. Jedną należy poluzować (przeciwna do uchwytu) drugą (z prawej strony) kręcić w tą samą stronę, tzn. wyciągnąć panewkę.
Przy zbieżności 1:10 (a taka chyba jest na panewce) pociągnięcie jej osiowo o 1 mm powoduje "poluzowanie" na średnicy o 0,1mm.


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#9

Post napisał: tokarzmaly » 11 wrz 2017, 22:24

Działa? Co pomogło?


LABEL
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 03 maja 2013, 19:02
Lokalizacja: POLANDIA

#10

Post napisał: LABEL » 13 wrz 2017, 15:33

Przepraszam że dopiero teraz odpowiadam zalecany jest przeważnie olej LAN 46 a ja stosowałem olej LAN 68 jest gęściejszy i maszyna ciszej pracuje szczególnie starsze egzemplarze .
Jeżeli chcę pomóc to nie dopatruj się w tym intrygi ......Label .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”