MN-80 - jak zdjąć gniazdo pod tulejki samozaciskowe

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
R100GS_PD
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:08
Lokalizacja: z garażu

MN-80 - jak zdjąć gniazdo pod tulejki samozaciskowe

#1

Post napisał: R100GS_PD » 04 lut 2010, 23:35

Witam

problem mam jak w temacie - chcę założyć uchwyt tokarski za pośrednictwem oczywiście nakręcanej tarczy i mam problem z demontażem gniazda.
Tokarkę niedawno kupiłem i wolałbym czegoś nie uszkodzić na początek.
Vide foto.
Będę wdzięczny za pomoc.













pozdro
WO



Tagi:


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#2

Post napisał: lukadyop » 05 lut 2010, 17:44

Czy przypadkiem nie jest to na stożku, być może we wrzecionie jest stożek a ta tulejka w nim osadzona, spróbuj wybić od drugiej strony przez coś miękkiego.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 05 lut 2010, 17:49

A te otworki wręcz zapraszają aby wziąć klucz do nakrętek wieńcowych i odkręcić :mrgreen:


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#4

Post napisał: lukadyop » 05 lut 2010, 18:23

No tak kol. ALZ wyjaśnił zagadkę :oops:


Autor tematu
R100GS_PD
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:08
Lokalizacja: z garażu

#5

Post napisał: R100GS_PD » 05 lut 2010, 19:52

hmm, oczekiwałbym odpowiedzi od znawcy tematu...

Oczywiście próbowałem odkręcić zanim tu napisałem, tylko że tam nie ma gwintu


vide druga pozycja od góry z od prawej strony jak widać gwintu zewnętrznego nie ma.

Ponadto, tylko w moim egzemplarzu są otworki od czoła, widziałem kilka bez otworków, jak choćby u kolegi LAX-a z tut. forum czy na powyższym obrazku.

Natomiast widać tam tajemniczy otworek w korpusie gniazda, którego istnienie można wywnioskować z rys wrzeciona w DTR, tylko ten rys za mało wyraźny i precyzyjny bym jednoznacznie stwierdził jak to jest osadzone.

Nadmienię, że próbowałem toto wybić ale nie mając pewności nie chcę naparzać młotem - wolę najpierw zapytać zanim mam coś uszkodzić.

Zatem jeśli ktoś to demontował - proszę o sprawdzone info.


LAX
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 50
Rejestracja: 10 lip 2007, 08:41
Lokalizacja: Zamość Andrzej

#6

Post napisał: LAX » 06 lut 2010, 20:37

u mnie było tak byłem pewny że to całość ale po dokładnym obczajeniu jednak było inaczej , popsikałem jakimś wynalazkiem do zapieczonych śrub i pier.... młotkiem w wałek ten co zakręca się tulejki od tyły no i wyskoczyło bez problemu, tylko zastanawiam się poco tam jest ta śrubeczka w tej tulejce?


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1167
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#7

Post napisał: mike217 » 07 lut 2010, 19:02

Jest tam stożek 1:50, trzeba to wybić


Autor tematu
R100GS_PD
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:08
Lokalizacja: z garażu

#8

Post napisał: R100GS_PD » 07 lut 2010, 19:32

Jest tam stożek 1:50, trzeba to wybić
Dzięki za info, doszedłem do tego nieco wcześniej bo udało się wybić po kilku zabiegach.
pier.... młotkiem w wałek ten co zakręca się tulejki od tyły no i wyskoczyło bez problemu,
No, ja się nie odważyłem walić w ten wałek - bo raz to narzędzie a w te z zasady się nie puka, a dwa wcale nie miałem pewności czy ten wałek wogóle dotyka tego gniazda - nie miałem czym pomierzyć. Pomyśl jak ktoś wcześniej naparzał młotkiem po tokarce.
tylko zastanawiam się poco tam jest ta śrubeczka w tej tulejce?
Teraz już wiem - po to by tulejki zaciskowe się nie obracały i mają prowadzenie w miejscu szczeliny w korpusie.

Teraz kolego LAX macie przelot zamiast 15 mm całe 18 mm - nie myliłem się co do tych 3 mm :wink:

p.s. na przyszłość wysmyczę sobie prosty ściągacz - z kowalstwem mam niewiele wspólnego.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”