Jaka tokarka w cenie do 5000zł+-1000zł dla ambitnego amatora

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
krybacki
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 82
Rejestracja: 12 sty 2011, 14:02
Lokalizacja: Kraków

Jaka tokarka w cenie do 5000zł+-1000zł dla ambitnego amatora

#1

Post napisał: krybacki » 12 sty 2011, 14:26

Witam Panów!

Przepraszam, jeżeli zakładam wątek w sprawie, która być może już była wielokrotnie poruszana na tym forum, jednak nie znalazłem jak dotąd satysfakcjonującej odpowiedzi.

Jak już wspomniałem w temacie, zamierzam kupić tokarkę do metalu. Na ten cel dysponuję budżetem ok. 5000zł.

Jeżeli chodzi o toczenie - w praktyce jestem zupełnym nowicjuszem, niemniej mam pojęcie o tym procesie i spore ogólne uzdolnienia techniczne. Poszukuję dla siebie sprzętu o niekoniecznie najwyższej dokładności, ale takiego, którego możliwości byłyby wystarczające do typowych zastosowań związanych z budową niedużych maszyn (np. przetoczenie wirnika silnika indukcyjnego o śr. 150mm itp.), dorobieniem części do samochodu, ciągnika itp. Na pewno nie chciałbym znaleźć się w takiej sytuacji, że kupuję tokarkę a potem i tak z większością rzeczy biegam do profesjonalnego zakładu. Oczywiście nie chciałbym przesadzić i w drugą stronę.

W zasadzie, moje oczekiwania spełniłaby maszyna taka jak popularna LD550 (przynajmniej patrząc jedynie na dane katalogowe). Oczywiście lepsze jest wrogiem dobrego, dlatego od razu znalazłem takie maszyny:

1. MAKTEK TYTAN 750 x 250, cena ok. 5000zł, http://allegro.pl/tokarka-maktek-model- ... 98903.html

2. BERNARDO, 500mm, cena ok. 3500zł, http://allegro.pl/tokarka-do-metalu-500 ... 96366.html

3. Cała gama różnych używanych maszyn, które w tej cenie można znaleźć na allegro.

Teraz czas na parę pytań: