Jak zbudować wrzeciono do tokarki do stali?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
markcc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2006, 18:02
Lokalizacja: Łódź

Jak zbudować wrzeciono do tokarki do stali?

#1

Post napisał: markcc » 29 sie 2006, 22:28

Witam.
Zastanawiam się nad zbudowaniem własnej amatorskiej tokarki no może frezarko tokarko wiertarki.
Mam dostęp do spawarki, szlifierki ręcznej jaki stacjonarnej, oraz wiertarki ręcznej i stacjonarnej ale mało dokładnej.

Z tego co wyczytałem na forum to na wrzeciono tokarki można by użyć ułożyskowania tylnej półosi do malucha? Ale warto by mieć wrzeciono ze stożkiem MK3

Nie jestem mechanikiem ale zastanawiam się w jakim zakresie miało by takie rozwiązanie sens ?
Zakładam zakres obrotów do 3000obr/min
Jaką masę można na tym powiesić i bezpiecznie toczyć bo sam uchwyt tokarski waży z 15kg?
Na jaką średnicę toczenia można sobie pozwolić?

Kolejny temat to solidne łoże z czego w warunkach amatorskich wykonać ?

Gdzie można znaleźć podstawowe wytyczne do obliczeń dla niemechaników?



Tagi:


SandMan
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2006, 20:35
Lokalizacja: Poznan

#2

Post napisał: SandMan » 30 wrz 2006, 14:52

Witam, jestem na etapie budowy własnej tokareczki, jesli chodzi o wał to ja dalem do zrobienia tokazowi z rury precyzujnej, ale to dlatego ze mam uchwyt 250mm dlatego oś od maluch itp odpada. Jaki duzy uchwyt chcerz zalozyc?
Jesli chodzi o łoże to: Dwuteowniki, ceowniki, a w moim przypadku jeszcze beton zbrojony :D


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#3

Post napisał: Zbych07 » 30 wrz 2006, 17:40

Witam :wink:

Mam ogromne uznanie dla ludzi którzy sami chcą coś takiego zrobić.