dzielenie koła na równe częsci


Autor tematu
jawor4x4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:14
Lokalizacja: Ełk

dzielenie koła na równe częsci

#1

Post napisał: jawor4x4 » 07 wrz 2010, 13:43

witam. mam corel draw 12. podpowiedzcie jak podzielić koło w corelu na równe częsci???? np. 3,5,7,9. pozdrawiam.



Tagi:


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#2

Post napisał: pltmaxnc » 07 wrz 2010, 14:11

Można np tak.........................
rysujesz wycinek koła (ikona elipsy z wyciętą ćwiartką) o wielkości jednej części podzielonego okręgu ( tworzony przez podanie kąta między promieniami).
Wybierasz funkcję obrotu obiektu , przenosisz środek obrotu do środka okręgu , duplikujesz obiekt i obracasz o kąt między promieniami, dupkliujesz obrócony fragment itd. aż zamkniesz okrąg.
powodzenia


jora38
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 144
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:19
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: jora38 » 07 wrz 2010, 16:45

Nie mam 12 tylko 9, ale corele są podobne,
No więc w corelu 9 można zrobić to np. też tak:
-rysuję koło, w panelu na górze określam wymiary, tak by było równe, np. 100 x 100.
-po narysowaniu koła (nie zamieniać go w krzywe) jak klikniesz na narzędzie „kształt F10” (myślę, że w dwunastce jest podobnie) na górnym panelu pojawiają się dane liczbowe – „kąt początkowy i końcowy”
Należy wpisać wartość np. 120 stopni dla koła podzielonego na trzy, powstanie wtedy taki wycinek koła, promienie tworzą kąt 120 stopni.
Jeśli koło zduplikujesz kilka razy bez przesuwu, tak aby kolejne duplikaty miały ten sam środek, możesz tworzyć równe części koła ( 120, 240 i 360 - taki pokrojony tort) na ile Ci tam równych części potrzeba.

To drugi sposób, ale są jeszcze inne.


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#4

Post napisał: pltmaxnc » 07 wrz 2010, 16:48

jora38 a przeczytałeś mój powyższy post. Przecież napisałem to samo.


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#5

Post napisał: AndrzejJS » 07 wrz 2010, 16:50

Albo tak:
Rysujemy jakis wielokat, nastepnie na pasku wlasciwosci wybieramy ilosc bokow klikajac na odpowiedni symbol (strzalka w gore albo strzalka w dol). Podczas tego klikania nasz wielokat zmienia ilosc bokow (dopoki jest wielokatem a nie obiektem graficznym).
Nastepnie rysujemy okrag ktory pokrywa sie z wierzcholkami wielokata. Oczywiscie uzywamy funkcji przycagania do obiektow i klawiszy ,,shift" i ,,CTRL" podczas rysowania okregu.
Wszystko jednak zalezy do czego nam jest potrzebny ten podzial.

Pozdrawiam

AndrzejJS


Autor tematu
jawor4x4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:14
Lokalizacja: Ełk

#6

Post napisał: jawor4x4 » 08 wrz 2010, 13:28

dzieki wszystkim za pomoc. zasłużone punkty lecą na wasze profile. powiedzcie jeszcze czy jest jakas sprytna opcja połaczenia tych wycinków koła zeby to było dokładnie bo tak na oko to wiadomo ze niezadokładnie bedzie. pozdrawiam.


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#7

Post napisał: pltmaxnc » 08 wrz 2010, 14:17

Stosując sposób który opisałem powyżej, otrzymasz koło w którym wszystkie wycinki będą ułożone we właściwym miejscu , oczywiście jeżeli nie pomyliłeś wpisywanej wartości kąta .
W tej metodzie nie ma nic na oko.


Autor tematu
jawor4x4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:14
Lokalizacja: Ełk

#8

Post napisał: jawor4x4 » 09 wrz 2010, 10:08

wszystko pięknie. wycinki już mam. ale jakoś nie mogę ich równo poustawiać. robiłem to ręcznie ale wiadomo ze zawsze cos sie przesunie.


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#9

Post napisał: AndrzejJS » 09 wrz 2010, 11:07

Witam, uzywaj polecenia ,,przyciagaj do obiektow" w menu ,,Widok". Ta funkcja przydaje sie niezaleznie od tego ktorego sposobu uzywasz.
Albo trzeba dokladnie przeczytac instrukcje Corela albo poswiecic duzo czasu na zabawe i proby ( najlepiej jedno i drugie :-) )

Pozdrawiam

AndrzejJS

Awatar użytkownika

tomolc
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 708
Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

koło

#10

Post napisał: tomolc » 12 wrz 2010, 14:46

Z innej beczki>Użyj AutoCad narysuj koło potem linie styczna z kołem a jego środkiem użyj funkcji szyk względem środka zapisz jako DXF i otwórz w Corel
Załączniki
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG (17.11 KiB) Przejrzano 16677 razy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CorelDraw”