Pierwsze kroki - Fanuc, Heidenhain, Mazatrol, Siemens

Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
towdi.arek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 29 lis 2011, 11:50
Lokalizacja: Southampton UK

Pierwsze kroki - Fanuc, Heidenhain, Mazatrol, Siemens

#1

Post napisał: towdi.arek » 29 lis 2011, 12:54

Witam

Przed zadaniem pytań przedstawię swoją osobę aby sprecyzować swoje potrzeby.
Jestem absolwentem Politechniki Szczecińskiej i podjąłem decyzję o przekwalifikowaniu zawodowym (obecnie pracownik BMW w Oxfordzie).
Biegle posługuję się językiem angielskim w mowie i piśmie (propozycje książek, kursów również w j. ang.)
Na obecną chwilę posiadam wiedzę:
- studia magisterskie na kierunku: mech i bud. pojazdów samochodowych - kwestie rysunku, materiałoznawstwa, obróbki cieplnej itp. uważam za wystarczające. Obróbka skrawaniem w teorii ale niewiele pomoże w praktyce.
- znajomość Autocad- podstawowa, Solidworks - zaawansowana
- nigdy nie widziałem obrabiarki CNC na własne oczy :)
Posiadam programy:
Solidworks wraz SolidCam, MasterCam - brak wiedzy odnośnie obsługi 2 ostatnich.
Swansoft CNC Simulator.

Po weryfikacji ofert w regionie (UK) jest zapotrzebowanie na tokarzy i frezerów "ustawiaczy"-tłumaczenie z ang i programistów pracujących na panelach marki: Fanuc, Heidenhain, Mazatrol, Siemens
Moje pytania to:
1. Czy posiadając Swansoft CNC Simulator jestem w stanie nauczyć się obsługi CNC
2. Jaki panel wybrać z w/w marek do nauki na początek? Czy są bardziej lub mniej uniwersalne? Jako pierwszy planuję któryś z Fanuc (największa ilość ofert pracy).
3. Materiały do nauki obsługi paneli. Instrukcje producenta dostępne na internecie czy coś innego.
3. Czy język gcode jest kodem uniwersalnym? Czy można ten sam kod implementować do dowolnego panelu sterującego, czy trzeba się go uczyć "pod panel"