Oprogramowanie dla początkujących

Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
ernestt916
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 7
Rejestracja: 11 cze 2013, 16:20
Lokalizacja: Chełm

Oprogramowanie dla początkujących

#1

Post napisał: ernestt916 » 12 cze 2013, 17:11

Witam wszystkich serdecznie
Mam problem, mianowicie chodzi o to, że chciałbym dopiero zacząć moją przygodę
z projektowaniem, robię to dla samego siebie trochę z nudów trochę z ciekawości jednak nie wiem od jakiego programu zacząć słyszałem o AutoCAD oraz o ZW3D z pewnością jest ich wiele wiele innych a ja nie mam bladego pojęcia który wybrać
liczę na pomoc i z góry dziekuję
(Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na ten post ale jestem tu po raz pierwszy)



Tagi:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#2

Post napisał: jasiu... » 12 cze 2013, 17:45

Za mało danych. Co umiesz?

Autocad - w porządku, a znasz zasady rysunku technicznego? Potrafisz dać sobie radę z przekrojami, widokami, rzutami? Autocad to tylko narzędzie, ale dla ludzi, którzy doskonale wiedzą w jakim celu chcą to narzędzie wykorzystać. Żeby robić dokumentację techniczną, należy po pierwsze znać zasady tworzenia tej dokumentacji, a więc rysunek techniczny w jednym palcu.

Może modelowanie? To też się może przydać (Najłatwiej będzie np. z Rhinocerosem), ale tu też musisz mieć świadomość, co i w jakim celu chcesz modelować. Oczywiście programy do modelowania (Rhino również) dają możliwości generowania rysunku technicznego, no ale to też nie dzieje się automatycznie.

Jeśli napiszesz coś więcej, na jakim etapie jesteś z teorią projektowania, coś będzie można więcej powiedzieć.


Autor tematu
ernestt916
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 7
Rejestracja: 11 cze 2013, 16:20
Lokalizacja: Chełm

#3

Post napisał: ernestt916 » 12 cze 2013, 18:01

Moje umiejętności są bardzo skąpe, jeśli miałbym ocenić moje umiejętności w skali od 1 do 10 to dałbym sobie 1 traktuje to raczej jako zabawę dla zabicia czasu a przy okazji jeśli zacznie mi coś wychodzić to dopiero zacząłbym się do tego bardziej przykładać

Może znasz jakiś projekt nie skomplikowany dzięki któremu miałbym możliwość potrenować nie chodzi o to żeby mi od razu gotowca podesłać lecz o to abym miał wzór który pokazałby mi czy warto mi się w to angażować


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#4

Post napisał: diodas1 » 12 cze 2013, 18:22

Wiele dróg prowadzi do Rzymu. Faktycznie programów do projektowania 3D jest zatrzęsienie i każdy będzie miał inną opinię na ich temat. Pierwszy podział wynika z używanego systemu operacyjnego w Twoim komputerze. Jeżeli zeznasz jakim dysponujesz, pewnie pojawią się bardziej konkretne propozycje. Druga sprawa, co właściwie chciałbyś projektować- jakieś bryły typu organicznego- zwierzęta, postaci humanoidalne... czy raczej kanciaste elementy techniczne- części urządzeń, architektura... A może wystarczy Ci rysowanie 2D
Trzeci wyznacznik to kwota jaką jesteś w stanie "wykaszleć" na konkretny program. Wiele jest produktów wyłącznie komercyjnych a ich ceny mogą lekko strwożyć początkującego. AutoCad do takich należy. Wielu tutaj posługuje się nim ale nikt otwarcie nie powie że mają "pirata" Paradoks polega na tym że na przykład od studentów Architektury oczekuje się znajomości tego typu programów chociaż nie wiadomo do końca jak to legalnie osiągnąć. Na szczęście równolegle funkcjonują nie wiedzieć czemu mniej popularne programy którymi można legalnie posługiwać się całkiem za darmo. Jednym z nich jest darmowy Blender. Jest to prawdziwy kombajn na którego poznanie trzeba poświęcić dużo czasu. Jest angielskojęzyczny ale doczekał się już wielu polskich kursów więc da się to jakoś ogarnąć. Do zabawy w projektowanie organiki jest także darmowy Sculptris. Wpisz sobie w Google nazwę jednego i drugiego, wybierz obrazy (images) a sam zobaczysz co z nimi daje się zrobić. Oba te programy dają wynikowy plik o rozszerzeniach przydatnych do dalszego przetworzenia na G-kody i użycia w obrabiarkach cnc. Ostatecznie dla Ciebie najlepszym będzie taki program który poznasz od deski do deski.
Przykład zabawy "dla zabicia czasu" z programem Sculptris Efekt wyjściowy może być na przykład wykorzystany jako figurka wydrukowana na drukarce 3D


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#5

Post napisał: jasiu... » 12 cze 2013, 19:26

Jeśli tak, to Autocad nie ma sensu. Powód jest prosty, nauczysz się źle w tym programie rysować. Nie będziesz umiał np. korzystać sensownie z warstw, nie mówiąc, że bez dobrej znajomości rysunku technicznego, to ja nie wiem co można z autocadem zrobić. To chyba gorzej, niż np. kupowanie pianina, kompletnie bez znajomości nut, czy zasad gry. Brzdąkać się nauczysz, tylko po co.

Co innego np. modelowanie, z tym, że blender jest dość trudny i łatwo się na początku zrazić. Jest mnóstwo samouczków, ale czasem trudno opanować ten program. Za to jak opanujesz, o pracę w reklamie (filmiki) możesz się ubiegać.

A właśnie, nie lepiej po prostu Javą się zająć, czy HTML5? Tam możesz startować od zera, w programach inżynierskich musisz mieć właśnie wiedzę inżynierską. Ot zanim się cokolwiek narysuje, najpierw trzeba to często przeliczyć (wytrzymałość, skurcze w formach itd.). Może za wcześnie chcesz zacząć?


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#6

Post napisał: diodas1 » 12 cze 2013, 20:13

Blender faktycznie do najprostszych nie należy. Znalazłem dwa samouczki będące pewnym uporządkowanym ciągiem zdarzeń, od których można zacząć wgryzać się w jego przepastne możliwości (aż dziwne że nie trzeba za to płacić).
Pierwszy prostszy http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=49185 bardzo skrótowy
Drugi, obszerny, objaśniający na konkretnych zadaniach funkcje programu

Prawie 200 filmów trwających kilkadziesiąt godzin, gdzie trudno znaleźć męczące dłużyzny robi wrażenie. Dla kogoś kto się nudzi i myśli o "zabijaniu czasu" serial po prostu wymarzony. Kiedy jeszcze się zważy że jest to program wciąż rozwojowy to i na emeryturze będzie co poznawać.

Awatar użytkownika

freakolot
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 67
Rejestracja: 20 lip 2009, 14:37
Lokalizacja: mazowieckie

#7

Post napisał: freakolot » 12 cze 2013, 22:08

Czy to jest o oprogramowaniu sterującym to ja nie wiem.. ale skoro już Blender był wywołany -
nie wiem czy do 2.5 również jest ale do wcześniejszych wersji był nawet plug do generowania g-kodów. Blender dobry jest i prosty jest i darmowy jest.
Do modelowania hi/low poly całkiem dobry, gorzej z nurbsami itd.
Tylko od poznania modelowania w Blenderze do pracy w reklamie i filmikach to nie taka krótka droga :)
Aha, a po co kogoś kto chce spróbować grafiki namawiać na jakieś javy czy html'e ?
będzie strony robił ? (jak wszyscy ? :)
Aha no i jeszcze niezależnie od systemu - jak ktoś ma ambicje i chciałby spróbować innego podejścia do wszystkiego właściwie - to Houdini :)
Stopień skomplikowania, a co za tym idzie trudności w nauczeniu się jest spoooro wyższy niż w Blenderze, ale jak ktoś ma
przy tym smykałkę do programowania to naprawde można sporo załatwić proceduralnie np:


A swoją drogą dlaczego nie powalczyć ze Sketchupem na poczatek ? miło, łatwo,
szybko itd. nawet jakieś renderery są do niego czy to Maxwell czy Twillight -
Ludziki ogarniają modelowanie i renderowanie wizek na tym.

F.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#8

Post napisał: dance1 » 12 cze 2013, 22:37

ja tam kiedyś za młodu od wczesnych corel-ów zaczynałem, zapoznałem się z wektorami itp podszedłem do 3dstudio, ten program dla mnie to arcydzieło (do dziś), zmieniam kuchnię 3dstudiomax, przestawiam kilka ścian w domu oczywiście 3dsmax, większość projektów 3d oczywiście 3dsmax, tak już się z nim obyłem że nic innego nie chcę.!
Blendera próbowałem ale przesiadka z z maxa za bardzo by była odczuwalna.
Dodać muszę że nie jest trudny pod warunkiem że się kilka jego opcji, przekształceń człowiek nauczy, bez wyobraźni "3d" bym do niego nie podchodził.
Tylko moje zdanie, oczywiście. (po 15 latach zapoznawania się z tym programem, od wersji dosowej 3dstudio, przez 3d studio max, do dzisiejszych 3dsmax.)
Na zabicie nudy. Polecam


Autor tematu
ernestt916
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 7
Rejestracja: 11 cze 2013, 16:20
Lokalizacja: Chełm

#9

Post napisał: ernestt916 » 12 cze 2013, 22:43

diodas1 pisze:właściwie chciałbyś projektować- jakieś bryły typu organicznego- zwierzęta, postaci humanoidalne... czy raczej kanciaste elementy techniczne- części urządzeń, architektura... A może wystarczy Ci rysowanie 2D
Miło by było gdybym mógł się nauczyć robić jakieś ramie robota bądź frezarkę itp.
wiem że po 3 dniach nie będzie wyników tak więc zakładam że poświęcę na to trochę czasu
co do systemu operacyjnego posiadam Win XP jeśli to o to chodzi :)
co do podstaw jeśli miałbym uczyć się na AutoCAD to znalazłem taką stronkę http://cad.pl/kursy/5-kurs-autocad-poczatkujacy.html
myślę że dzięki temu poznam podstawy tego programu :mrgreen:


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: diodas1 » 13 cze 2013, 00:24

Kurs dobry jak każdy inny, jeżeli się do niego solidnie przyłożysz. Istnieją też kursy w postaci podręczników drukowanych dla różnych wersji AutoCada. Problem może być inny. Żeby z takiego kursu mieć pożytek, trzeba mieć zainstalowany program i od razu sprawdzać i ćwiczyć zdobytą teoretyczną wiedzę w praktyce. Sama teoria przelatuje przez głowę, zostawiając tylko jeszcze większy chaos. Tutaj masz przykłady co można tworzyć w Blenderze http://www.youtube.com/user/korkoranek/videos http://www.youtube.com/results?search_q ... qEsXLXh9EQ Ktoś tu na forum swój projekt frezarki też "popełnił" w tym programie. Rysunki projektu w tym wątku https://www.cnc.info.pl/topics58/solidn ... ze&start=0 też. Utarło się że Blender to program dla twórców gier komputerowych czy reklam. Prawda jest taka że także nadaje się do tego celu ale nie jest to przecież jego jedyne przeznaczenie, tak samo jak skrzypce nie są używane wyłącznie na koncertach wirtuozów i w orkiestrze symfonicznej. To od użytkownika zależy do czego wykorzysta narzędzie. Żeby go używać do własnego skonkretyzowanego zadania nie trzeba też uruchamiać jego wszystkich możliwości. No dobrze, nie będę więcej agitował bo nie ma takiej potrzeby. Sam wybierzesz, być może po kilku przymiarkach do różnych programów. Jeżeli trafisz na jakiś prosty program graficzny to pewnie i tak szybko zauważysz czego Ci w nim brakuje i będziesz się rozglądał dalej. Wiedzy nigdy za wiele.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne Dyskusje na Temat Systemów Sterowania CNC”