Mach3 - praca z laserem

Dyskusje dotyczące najpopularniejszego programu sterującego maszynami CNC

Autor tematu
c4r0
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 18
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:52
Lokalizacja: z lasu
Kontakt:

Mach3 - praca z laserem

#1

Post napisał: c4r0 » 17 wrz 2008, 10:44

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. W dziedzinie CNC jestem zupełnie zielony, niedawno zbudowałem mój pierwszy sterownik silników. Mam problem z konfiguracją programu Mach3. Chodzi mi o możliwość włączania i wyłączania lasera bez zatrzymywania silników plotera. Teraz mam stan taki jak na tym filmiku: , do włączania lasera używam kodu M3 (sam piszę g-code), ale powoduje on zatrzymanie posuwu, włączenie lasera i ponowne rozpędzenie silników, a chciałbym móc wypalić linię przerywaną przy jednostajnym posuwie. Widziałem w instrukcji do Mach2 "Laser trigger output" ale nie mam pojęcia gdzie to w Machu znaleźć ... a poza tym nie jestem pewien czy to o to mi chodzi. Przed chwilą rozwiązałem na siłę ten problem używając do kontroli lasera linii DIR trzeciej osi (której nie mam w maszynie), ale to nie jest chyba dobry pomysł na dłuższą metę więc wolałbym to skonfigurować tak jak trzeba.

Kolejne pytanie to kwestia g-kodu. Szukam i szukam w sieci już drugi dzień i nigdzie nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na temat składni. Np. nie mogę się doszukać co tak właściwie robi G12/G13 i przede wszystkim jaka jest składnia parametrów tej komendy. Nie mogę też znaleźć informacji na temat G7 ("Hypothetical Axis Interpolation, Sine Curve") - co to jest i jaka jest składnia, no i czy Mach to w ogóle ma, bo w tabelce w programie tego kodu nie ma.

Przy okazji - czy jest jakiś soft który wygeneruje mi z monochromatycznej bitmapy obrys rysunku? Wszystkie programy jakie znalazłem robią z bitmapy "płaskorzeźbę", a mi chodzi o obrys po krawędzi czarnego obszaru.