Gcode z palca VS cad/cam

Dyskusje dotyczące programowania G-Code

Autor tematu
G3d
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 324
Rejestracja: 02 sty 2009, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

Gcode z palca VS cad/cam

#1

Post napisał: G3d » 16 sty 2009, 22:47

Hejka!
Pierwszy post wiec witam.
Jestem swiezakiem cncowym. Wlasnie skladam swoja ppierwzsa maszynke [Drewniane A4 glownie do drewna i innych miekkich materialow - 0,6Nm].
Zanim skoncze ta pochlaniarke pieniedzy :P [budzet roznie z kazda chwila ;]] chcialem troche lepiej wkrecic sie w temat gcodu oraz jego generacji w roznych programach.
Nasciagalem demowek cudow wiankow, catie, meshcamy i rozne inne...
Jestem grafikiem wiec z projektami jako tako problemu nie ma, ale jak zobaczylem wynikowy gcode z meshcama, lazycama itd. to zlapalem sie za glowe :|

Prosty program do wyciecia okladziny do noza [5-6 lukow + kilka otworow i jakiestam podfrezowanie] zajmuje mi piszac z reki okolo 60-70linijek.
Kod z meshcama ? 5000 linijek a efekty [w symulatorze] - TRA-GE-DIA.
Kod z lazycama ? 1000 linijek = 2 luki.
Czy ja poprostu nie potrafie obsluzyc tych programow, czy tez nie oplaca sie uzywac ich do prostszych rzeczy i lepiej pisac gcode z palca ?

Napiszcie cos prosze, bo sam juz nie wiem w ktora strone brnac.
Co powiecie o Cut Viewerze ? Dobry symulator ? Mi odpowiada, ale nadal nie miaelm jeszcze doswiadczenia z prawdziwa maszyna, wiec nie wiem na ile mozna mu ufac.

Pozdr
G3d



Tagi:


kaktus_c++
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2009, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

#2

Post napisał: kaktus_c++ » 17 sty 2009, 14:45

witam