wiazania / przenikania / obrot co Xstopni


Autor tematu
tomblack
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:12
Lokalizacja: PL

wiazania / przenikania / obrot co Xstopni

#1

Post napisał: tomblack » 26 mar 2007, 19:27

jak zrobic aby 2 kostki nie przenikaly sie (tzn aby w kazdym momencie poszczegolne elementy kazdej kostki - tj. narozniki, krawedzie i sciany byly w odlegloscie wiekszej, badz rownej 0 wzgledem siebie, tak aby po przysunieciu kostek do siebie stanowily one dla siebie przeszkode)?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2007, 15:54 przez tomblack, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#2

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 26 mar 2007, 22:44

w MATE rozwin zakladke ADVANCED MATES, tam sa do wyboru rozne wiazania takie jak przekladnia, krzywka, symetrycznie a na dole sa dwa okienka na ktore jak sie najedzie myszka to pokazuje sie MAXIMUM VALUE a na drugim MINIMUM VALUE. tam nalezy podac ograniczenie ktoro cie interesuje.
POZDRAWIAM


Autor tematu
tomblack
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:12
Lokalizacja: PL

#3

Post napisał: tomblack » 27 mar 2007, 02:22

ale czy musze robic wszystkie kombinacje kazdej sciany elementu pierwszego z kazda innego? czy moge gdzie zaznaczyc ze chodzi mi o cala bryle?


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#4

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 28 mar 2007, 00:49

znaczy cala byrle jak? poprzez podawanie kolejnych wiazan "Mate" odbierasz kolejne stopnie swobody elemetu i to wszystko. musi byc zachowana logika w tym co robisz zaleznie od tego jakie masz elementy.
POZDRAWIAM


Autor tematu
tomblack
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:12
Lokalizacja: PL

#5

Post napisał: tomblack » 28 mar 2007, 15:53

chodzilo mi raczej o to ze mam w przestrzeni w klocki i za kazdym razem musza one stanowic dla siebie przeszkode (nie moze jeden "wcinac sie" w glab drugiego), ale zdaje sie ze poradzilem sobie juz z tym za pomoca PRZENIES i WYKRYWANIE KOLIZJI.

mam jednak teraz inny problem:

mam w zlozeniu kilka czesci z czego jedna to korba a druga to element wprawiany w ruch obrotowy za pomoca korby. czy mozna zrobic cos takiego aby obrot korba mozliwy byl tylko np co 30stopni? aby nie byl ciagly obrot poniewaz w jednym scisle okreslonym polozeniu korba moze poruszac sie w innej plaszczyznie


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#6

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 28 mar 2007, 18:11

mozesz to opisac w innych slowach lub zalaczyc jakis rys. bo nie wiem o co z tym chodzi
"aby nie byl ciagly obrot poniewaz w jednym scisle okreslonym polozeniu korba moze poruszac sie w innej plaszczyznie"
POZDRAWIAM


Autor tematu
tomblack
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:12
Lokalizacja: PL

#7

Post napisał: tomblack » 29 mar 2007, 01:10

hmmm....

rysunku jeszcze nie mam bo jestem dopiero w fazie tworzenia:)

chodzi mi o to, ze...
np. cos w stulu korbki do otwierania szyberdachu w samochodzie, gdzie korbka jedynie po obrocie w polozeniu raczka "do przodu" moze sie schowac w glab dachu.

generalnie chodzi mi o cos takiego: korba obraca sie wkolo sworznia na poziomej plaszczyznie. sworzen od dolu przechodzi przez pewna powierzchnie plaska innego elementu (jakis wspornik) i w jednym miejscu ta powierzchnia plaska (wspornik) ma wyzlobienie (rowek) pozwalajacy na schowanie w niej korby.

chce aby mozna bylo obracac korba z jakims skokiem (na rysunku zlozeniowym) aby nie bylo konieczne trafianie co do piksela w ten rowek tylko automatycznie skokiem korby.

....
hmm.. czy wytlumaczylem juz lepiej?
jesli nie to postaram sie o przykladowy rysunek

pzodarwiam


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#8

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 31 mar 2007, 02:56

szyber dach pomogl wyobrazni ;)

jesli chodzi tylko o zrobienie rys. zlozeniowych to mozan to zrobic na dwa sposoby.

zrobic tak wiazania w assembly aby korba obracala sie o zadany kat pomiedzy np. dwoma plaszczyznami, nastepmie utworzyc kolejne konfiguracje (w assembly) dla kazdego polazenia korby z ktorych to mozna zrobic rys.

drugi sposob to uzycie funkcji Alternate Position View.
nie robi sie roznych konfiguracji w zlozeniu, tylko w rysunku (drawing) idziemy do Insert/Drawing Views/Alternate Position View

efekt koncowy wyglada tak
Załączniki
alternate position.JPG
alternate position.JPG (26.42 KiB) Przejrzano 1164 razy
POZDRAWIAM


Autor tematu
tomblack
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:12
Lokalizacja: PL

#9

Post napisał: tomblack » 17 kwie 2007, 15:32

a czy moglbys mi wytlumaczyc prosciej gdzie to znalezc (assembly - co to takiego?)
jestem poczatkujacy w solidworks i dopiero wlasciwie sie ucze.

albo moze jakis przykladowy plik. nie koniecznie musi to byc korba. chodzi mi generalnie o to aby jeden element obracal sie wzgledem drugiego o zadany kat (np. 2 szeciany polaczane wiazaniem tak aby w jednym byl otwor a w drugim wyciagniecie o przekroju kolowym - pasujace do tego otworu. i teraz jeden szescian obraca sie na drugim, ale chcialbym aby byl taki skok tego obrotu - np. 90stopni - aby w kazdym momencie krawedzie jednego szescianu byly wspolne z krawedziami drugiego).


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#10

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 17 kwie 2007, 23:29

assembly zlaczy zlozenie, czyli modol w ktorym robisz wiazania miedzy czesciami.
przejdz lekcje ktore sa w help/online tutorial i bedziesz wiedzial co jest co. tam jest ladnie to pokazane. ja lepiej nie wytlumacze.
POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solidworks”