Budowa sterwonika silnika krokowego


Autor tematu
-=Paulus=-
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2005, 22:55
Lokalizacja: ChorzĂłw

Budowa sterwonika silnika krokowego

#1

Post napisał: -=Paulus=- » 01 lut 2005, 23:35

Witam serdecznie!
Jestem tutaj nowy i serdecznie wszystkich użytkowników witam :D .
Panowie proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Chciałbym zbudować w miarę prosty sterownik dwóch silników krokowych. Miałby to być sterwonik realizujący funkcję samopoziomowania reflektorów samochodowych.
Sterownik miałby jedno wejście sterujące do którego miałby być podłączony potencjometr (np taki jak na przepływomierzach klapowych starszych układów wtryskowych silników benzynowych) sprzęgnięty z wahaczem zawieszenia tylnego. Silniki krokowe byłyby przymocowane do reflektorów samochodowych i zmieniając swoje położenie powodowałyby zmianę kąta padania światła na drogę. Logika dość prosta (nie wiem czy wykonanie również :D ): zmiana napięcia powoduje wysunięcie lub schowanie silnika o określoną liczbę kroków. Dysponuję silnikami bipolarnymi (z racji wykonywanego zawodu).
Wiem że moja prośba jest dość prymitywna i najprostsza :wink: . Ja niestety nie dysponuję aż tak wielką wiedzą elektroniczną aby taki układ zbudować samodzielnie. Dlatego proszę Was ekspertów w tej dziedzienie o pomoc :) .



Tagi:


avatar
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 208
Rejestracja: 23 cze 2004, 09:44
Lokalizacja: Gdansk

Re: Budowa sterwonika silnika krokowego

#2

Post napisał: avatar » 02 lut 2005, 06:17

-=Paulus=- pisze:Witam serdecznie!
Jestem tutaj nowy i serdecznie wszystkich użytkowników witam :D .
Panowie proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Chciałbym zbudować w miarę prosty sterownik dwóch silników krokowych. Miałby to być sterwonik realizujący funkcję samopoziomowania reflektorów samochodowych.
Sterownik miałby jedno wejście sterujące do którego miałby być podłączony potencjometr (np taki jak na przepływomierzach klapowych starszych układów wtryskowych silników benzynowych) sprzęgnięty z wahaczem zawieszenia tylnego. Silniki krokowe byłyby przymocowane do reflektorów samochodowych i zmieniając swoje położenie powodowałyby zmianę kąta padania światła na drogę. Logika dość prosta (nie wiem czy wykonanie również :D ): zmiana napięcia powoduje wysunięcie lub schowanie silnika o określoną liczbę kroków. Dysponuję silnikami bipolarnymi (z racji wykonywanego zawodu).
Wiem że moja prośba jest dość prymitywna i najprostsza :wink: . Ja niestety nie dysponuję aż tak wielką wiedzą elektroniczną aby taki układ zbudować samodzielnie. Dlatego proszę Was ekspertów w tej dziedzienie o pomoc :) .
kompinujesz jak niewiem co ..... kup se zestaw silownikow wraz ze sterownikiem od jakiegos innego auta np AUDI VW lub SKODA sa tam kompletne silowniki raz ze sterownikiem
"Everything should be made as simple as possible, but not one bit simpler."
Albert Einstein


Mariusz H.
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 241
Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok

re sterowanie

#3

Post napisał: Mariusz H. » 02 lut 2005, 16:04

Po za tym dużo taniej ci wyjdzie wykonanie układu pseudo serwa. Tzn serwo ze sprzężeniem zwrotnym w postaci potencjometru i prosty komparator.
Taniej cię wyjdzie i nieco lepiej będzie ci się tym sterować. Po za tym tak się to robi najczęściej profesjonalnie.


Autor tematu
-=Paulus=-
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2005, 22:55
Lokalizacja: ChorzĂłw

Re: Budowa sterwonika silnika krokowego

#4

Post napisał: -=Paulus=- » 02 lut 2005, 21:00

avatar pisze: kompinujesz jak niewiem co ..... kup se zestaw silownikow wraz ze sterownikiem od jakiegos innego auta np AUDI VW lub SKODA sa tam kompletne silowniki raz ze sterownikiem
Jakby to było takie proste to juz bym tak zrobił. Ale niestey nie jest to możliwe ponieważ:
po pierwsze primo :mrgreen: . Układ ustawiania reflektorów ztych samochodów jest sterowany z Body komputera (moduł komfortu), który jak się zapewne dobrze orientujesz , ma zarządzać także wieloma innymi funkcjami np elektryczne szyby. klima itd.
po drugie primo: układ aktywnej zmiany polożenia reflektorów jest stosowany tylko przy oświetleniu ksenonowym a co za tym idzie te pojazdy też są wyposażone w Body komputer.
Po za tym dużo taniej ci wyjdzie wykonanie układu pseudo serwa. Tzn serwo ze sprzężeniem zwrotnym w postaci potencjometru i prosty komparator.
Taniej cię wyjdzie i nieco lepiej będzie ci się tym sterować. Po za tym tak się to robi najczęściej profesjonalnie.
Czy mogę prosić o jakieś przybliżenie tego tematu. Szczerze myślałem że tego typu układy są budowane na silnikach krokowych. O takiej możliwości nie słyszałem.

Awatar użytkownika

ottop
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 346
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#5

Post napisał: ottop » 03 lut 2005, 01:12

Można zrobić chociażby coś takiego jak tu: http://www.cnc.elektroda.net/download.php?id=46


halaspa
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2008, 21:29
Lokalizacja: Kraków

#6

Post napisał: halaspa » 24 sie 2008, 21:32

Dzięki za linka z podpowiedzią tego wlaśnie szukałem


potti
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 cze 2013, 19:16
Lokalizacja: ŁDź

#7

Post napisał: potti » 08 cze 2013, 19:17

Witam. Strasznie przepraszam, że odkopuję temat, ale potrzebuję właśnie takiego samego rozwiązania, ale niestety link wygasł. Czy jest ktoś w stanie pomóc?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Roboty”