"realny" silnik modelarski - możliwe??

Dyskusje dotyczące budowy i działania modeli silników
Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

"realny" silnik modelarski - możliwe??

#1

Post napisał: Obleśny Szczur » 10 lut 2007, 23:06

Będąc na różnych wystawach i zawodach modelarskich na których ścigają się modele samochodów z silnikami spalinowymi zawsze denerwowała mnie jedna rzecz - potworny hałas i liczba obrotów modelarskich silników spalinowych. Jako, że jestem modelarzem kolejowym, a tutaj tzw. hiperrealizm jest obłędem każdego kto chce zrobić naprawdę dobry model lokomotywy czy wagonu wpadła mi do głowy jedna myśl i jakoś nie może z niej wyjść:

Czy jest możliwe zbudowanie tak małego silnika który będzie spełniał dwie cechy mocno powiązane ze sobą, a upodabniające go do prawdziwego:
1) dźwięk - chodzi o to żeby nie wył tak porzeraźliwie jak suszarka babci marki "zdiełano w cccp" tylko ładnie turkotał jak np. diesel
2) obroty - ilość obrotów rzędu 10 000 jest przerażająca - czy nie może pracować płynnie przy powiedzmy 1000 obr/min??



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 10 lut 2007, 23:18

witam !! ja jakobyły :lol: ( modelarz lotniczy ) mogę powiedzieć że chyba raczej nie da się tego zrobić . generalnie chodzi o to że silniki o tych pojemnościach żeby uzyskać jakąś sensowną moc muszą miec duże ( bardzo duże ) obroty . mają po prostu mały moment więc muszą " nadrabiać " obrotami . . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#3

Post napisał: Wodzu » 10 lut 2007, 23:25

Mysle ze jednak daloby sie to zrobic, inna sprawa to przy jakiej skali :mrgreen:
Ale gdyby w lokomotywie zrobic silnik z przodu wygladalby na parowy, taki dlugi parowoz.
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: ALZ » 10 lut 2007, 23:30

Tak jak kol. pukury pisał - to jest niemożliwe. Już w silnikach modelarskich widać zależność między pojemnością a obrotami 2,5cmm=20 000 5cm=14 000 itd.
Faktycznie w modelarstwie kolejowym musi to być komiczne. Wyobrażam sobie lokomotywę manewrową SM42 z silniczkiem 2,5cm :mrgreen:
W najlepszej sytuacji są modelarze lotniczy z silnikami odrzutowymi to jest bardzo realistyczne.

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#5

Post napisał: Wodzu » 10 lut 2007, 23:47

Widze juz to goloszenie na allegor:
Lokomotywa odrzutowa, predkosc maksymalna 502km/h (tak jak Maglev), mozliwosc podlaczenia 100tyś wagonów.
Zadzwoniłby ktoś oczywiscie z PKP i powiedzialby ze bierze ja od reki, a modelarz na to prosze pana wysle ja panu poczta :twisted: :twisted:
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.


filip_gd
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 18
Rejestracja: 30 maja 2005, 20:48
Lokalizacja: Gdynia

#6

Post napisał: filip_gd » 11 lut 2007, 00:14

Sprawa raczej niemożliwa ...
Jedynie czterosuw ma ładny niski pomruk, ale te robi się dopiero od jakiś 6cm3 - lokomotywkę wyniosło by na orbitę.
Poza tym obroty dalej nie są niskie lecz niższe od zwykłych dwusuwów.
No chyba że zrobisz V6 o pojemności 10cm3:)

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#7

Post napisał: DZIKUS » 11 lut 2007, 01:07

a tak z ciekawosci zapyatm jaka jest pojemnosc najwiekszych standardowych silnikow w modelach samochodow? np w monster truckach? te silniki sa dwusuwowe?
da sie taki silnik zrobic samemu metodami obrobki skrawaniem, czy neiktore czesci musza byc odlewane (szczeliny dolotowe w bloku?) ?
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#8

Post napisał: Zbych07 » 11 lut 2007, 01:19

Jedyne realnie brzmiące silniki jakie słyszałem to lotnicze silniki odrzutowe.
Są jednak pewne ale:
cena samego silnika ok. 8000.- ... ( $ :wink: )
spalenie ........... ok. 15l benzynki starczy na 5 min. lotu. ( model myśliwca to tak naprawdę bak paliwa z silnikiem ),
5 min. lotu daje praktycznie jedno podejście do lądowania - jak go szybko nie posadzisz .. :sad:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#9

Post napisał: skoti » 11 lut 2007, 01:27

da sie taki silnik zrobic samemu metodami obrobki skrawaniem, czy neiktore czesci musza byc odlewane (szczeliny dolotowe w bloku?) ?
Niedawno mialem blok takiego silniczka w reku w sumie nic skomplikowanego jeśli chodzi o obróbkę (pomijam dokładność) ale kanały dolotowe są nie do przeskoczenia . Tylko odlew . Chyba żeby mocno pokombinować ale prawdopodobnie by trzeba było zrobić nowy projekt pod katem możliwości obróbki skrawaniem całości .


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 11 lut 2007, 01:39

witam !! były silniki modelarskie ( i pewnie są ) z kanałami frezowanymi ( np. niemiecki jena2.5cm) ale miały odpowiednią konstrukcję cylindra ( w nim właściwie były kanały ) . w sumie mając tokarkę / frezarkę można sokojnie taki silnik zrobić . przerabiałem żarowe na samozapłonowe i odwrotnie - majć do dyspozycji dość prostą tokarkę . problem był tylko z gwintem pod świecę żarową ( 1/4 cala 32 zw/cal o ile pamiętam ) ale jakoś się dało . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Parowe / Styrlinga / Odrzutowe”