Stopy odlewnicze aluminium a obróbka skrawaniem

Dyskusje dotyczące odlewania.
Awatar użytkownika

Autor tematu
morghul
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 205
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
Lokalizacja: Stargard

Stopy odlewnicze aluminium a obróbka skrawaniem

#1

Post napisał: morghul » 14 kwie 2016, 19:09

Panowie, jak wygląda sprawa frezowania stopów odlewniczych aluminium z rodziny AK, np. popularnego AK11 (AlSi11) czy AK9(AlSi9Mg)?

Jak to się frezuje? Glina i trzeba lać ostro czy odpowiednimi frezami np. polerowanymi da się na sucho?



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 14 kwie 2016, 19:12

witam.
co prawda nie frezowałem - ale toczyłem ( tłoki ) .
jak dla mnie skrawa się ok - nie jest to glina.
gwintuje się zresztą również dobrze.
pozdrawiam
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
morghul
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 205
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
Lokalizacja: Stargard

#3

Post napisał: morghul » 15 kwie 2016, 19:20

pukury pisze:witam.
co prawda nie frezowałem - ale toczyłem ( tłoki ) .
jak dla mnie skrawa się ok - nie jest to glina.
gwintuje się zresztą również dobrze.
pozdrawiam

Dzięki za info, tyle mi wystarczy.

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#4

Post napisał: ONATOS » 15 kwie 2016, 20:34

Witam,
AK9, AK11, AK12 ( tzw. tłkowy ) typowa krzemówka - obrabia się bardzo dobrze jak na aluminum.
Wszystkie te materiały wykorzystywane są w przemyśle motoryzacyjnym .

Awatar użytkownika

Autor tematu
morghul
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 205
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
Lokalizacja: Stargard

#5

Post napisał: morghul » 15 kwie 2016, 22:21

Dzięki ONATOS za info.

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#6

Post napisał: ONATOS » 16 kwie 2016, 00:05

Podczas obróbki, aby uzyskać ładną i czystą powierzchnię, można sobie pomóc spryskiwając ( zwykłym spryskiwaczem, powierzchnię obrabianą ) denaturatem, co prawda zapach nie należy do pożądanych ale efekt obróbki jest bardzo dobry. Są jeszcze jakies inne środki ale trzeba by poszukać i nie znam ich efektu pracy.

Awatar użytkownika

Autor tematu
morghul
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 205
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
Lokalizacja: Stargard

#7

Post napisał: morghul » 16 kwie 2016, 09:34

ONATOS pisze:Podczas obróbki, aby uzyskać ładną i czystą powierzchnię, można sobie pomóc spryskiwając ( zwykłym spryskiwaczem, powierzchnię obrabianą ) denaturatem, co prawda zapach nie należy do pożądanych ale efekt obróbki jest bardzo dobry. Są jeszcze jakies inne środki ale trzeba by poszukać i nie znam ich efektu pracy.
To wiem ale dykta odpada.... cofa mi się od tego smrodu. Nafta sobie dobrze radzi i ładnie pachnie ale chodzi mi o jechanie na sucho bo mogę miec tego dużo do roboty a wybór stopu na odlew zależy ode mnie.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#8

Post napisał: pukury » 16 kwie 2016, 10:05

witam.
idź na szrot - albo do mechanika samochodowego i załatw starego tłoka.
im starszy tym lepiej - z czego te nowe są robione to nie wiem.
i spróbuj.
jak toczyłem tłoki to niczym nie lałem .
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
morghul
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 205
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
Lokalizacja: Stargard

#9

Post napisał: morghul » 16 kwie 2016, 10:36

pukury pisze:witam.
idź na szrot - albo do mechanika samochodowego i załatw starego tłoka.
im starszy tym lepiej - z czego te nowe są robione to nie wiem.
i spróbuj.
jak toczyłem tłoki to niczym nie lałem .
pozdrawiam.

Jeszcze maszyna w budowie więc nie mam czym ale w międzyczasie "doktoryzuję" się z odlewnictwa aluminium i jak sie obronię ;) to zrobię próbne odlewy to się zobaczy.
Chciałem się w ogóle zorientować bo tak jak podatność na obróbkę skrawaniem stopów typy PA6 itd można wygrzebać tak o stopach odlewniczych za wiele nie ma. Niemniej jak oglądałem powierzchnie frezowane różnych odlewów to wyglądają bardzo ładnie.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 16 kwie 2016, 10:44

witam.
wystarczy powiercić , nagwintować - i wszystko jasne.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”