Falownik dobór
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 530
- Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
- Lokalizacja: zakopane podhale
- Kontakt:
Falownik dobór
Witam koledzy jako że nigdy nie miałem do czynienia z falownikami to proszę was o pomoc.
Mam motoreduktor silnik 3 fazowy 0,75Kw i potrzebuje do niego właśnie falownik, jaki mam szukać? Mam jeden wymóg musi mieć potencjometr. Prosze o pomoc link
Mam motoreduktor silnik 3 fazowy 0,75Kw i potrzebuje do niego właśnie falownik, jaki mam szukać? Mam jeden wymóg musi mieć potencjometr. Prosze o pomoc link
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 107
- Rejestracja: 18 lis 2016, 18:22
- Lokalizacja: Łęczyca łódzkie
W pracy nie spotkałem falownika, do którego nie da się podłączyć potencjometru. Czyli kolego, prawie każdy falownik 0.75kW spełnia twoje kryteria...np.:
https://www.sklepfalowniki.pl/falowniki ... Sort=price
http://www.sklep.zeltech.pl/pl/p/Falown ... 07-SBE/106
Nie określiłeś rodzaju zasilania...
https://www.sklepfalowniki.pl/falowniki ... Sort=price
http://www.sklep.zeltech.pl/pl/p/Falown ... 07-SBE/106
Nie określiłeś rodzaju zasilania...
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Witam, zwróć uwagę że jeżeli planujesz zasilić falownik 1f 230VAC to dobierając falownik musisz podłaczyć do niego silnik w trójką (na wyjsciu z faliwnika 3 x 230VAC). Aha niektóre z falowników mają wbudowany lokalny potencjometr, więc nie ma koniecznosci podłaczania dodatkowego POT pod zaciski sterujace. Ogólnie sprawa sterowania silnik/falownik nie jest kosmiczna ale trzeba troche poczytać i prawidłowo sparametryzować falownik do wskazanej aplikacji. Jeszcze jedno - podaj do jakiej aplikacji potrzebujesz falownik - kwestia doboru - falownik skalarny / wektorowy. Paweł
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Witam, jeżeli mowa o motoreduktorze to przypuszczam, że chodzi o jakiś transporter. Jeżeli układ ma lekki rozruch to należy dobrać falownik skalarny (aplikacje transporterów, pomp, wentylatorów). Jezeli ma mieć wbudowany POT i ma być sterowany lokalnie z panelu ja preferuje falowniki Omrona . Spójrz na modele z starszej serii Omron VS mini J7 - CIMR-J7AZB0P7 1,1 / 0,75kW 230VAC. Zawsze można podpiąc zewnetrzny POT - popatrz np falowniku Yaskawa J1000, Omron MX (nowsze serie). Jak masz jakies szczegolowe pytania to pisz PW. Pozdrawiam. Paweł
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 maja 2017, 21:50
- Lokalizacja: Stalowa
- Kontakt:
Z tym transporterem to nie zawsze jest tak kolorowo. Nie do końca muszę się zgodzić z tym sterowaniem skalarnym. Owszem jeśli układ jest tylko i wyłącznie pracujący na nominalnych obrotach, z małym obciążeniem rozruchowym to owszem. Jednak gdy zależy nam na szerszej charakterystyce pracy z zachowaniem momentu przy niskich częstotliwościach powinno się wybrać falownik z trybem wektorowym. Jednak przy małej częstotliwości należy zadbać również o obce chłodzenie. W trybie wektorowym falownik mocno traktuje prądem silnik, a małe obroty nie sprzyjają chłodzeniu z wentylatora na wale.
No wszystko zależy również jak koledzy pisali od aplikacji.
Piszesz również o przekładni kątowej. Masz na myśli przekładnie ślimakową czy inną. Pytam, bo na ślimakowej masz około 60% sprawności, reszta straty.
No wszystko zależy również jak koledzy pisali od aplikacji.
Piszesz również o przekładni kątowej. Masz na myśli przekładnie ślimakową czy inną. Pytam, bo na ślimakowej masz około 60% sprawności, reszta straty.
Falowniki - sklep - serwis - wsparcie techniczne
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Szanowny kolego obce chłodzenie stosuje się nie dlatego, że ma wnikać do wnętrza(chyba, że silnik jest tak skonstruowany), bo te zazwyczaj jest szczelne, a rolę wymiennika spełnia dobrany wielkością radiator(żebra) obudowy. Ale dlatego, że przy pracy z falownikiem można tak obniżyć obroty silnika, że wentylator sprzężony z wirnikiem pod kapturem silnika utraci zadowalającą wydajność.
Obce chłodzenie wspomagające wentylator autonomiczny jest niezależne od obrotów silnika, i przywraca chłodzeniu wydajność. Jego stosowanie do wszystkich silników z regulacją obrotów jest jak najbardziej zasadne..
I jak widać stosowane.
https://www.google.pl/search?q=obce+ch% ... 11&bih=752
Obce chłodzenie wspomagające wentylator autonomiczny jest niezależne od obrotów silnika, i przywraca chłodzeniu wydajność. Jego stosowanie do wszystkich silników z regulacją obrotów jest jak najbardziej zasadne..
I jak widać stosowane.
https://www.google.pl/search?q=obce+ch% ... 11&bih=752
pozdrawiam,
Roman
Roman