rozkład naprężeń w walczaku

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

Autor tematu
polaris
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: mysłowice

rozkład naprężeń w walczaku

#1

Post napisał: polaris » 14 maja 2009, 13:43

Witam,
Jestem studentem 3 roku Politechniki. Mam pewien problem. Wykładowca zadał dość błahe pytanie : "dlaczego parówki pękają wzdłuż?" Po wielu godzinach spędzonych nad książkami z mechaniki wiem że siły które działają wzdłuż osi obrotu walca są dwukrotnie mniejsze od sił działających stycznie do przekroju poprzecznego. Taka odpowiedz jest oczywiście niewystarczająca, stąd moja prośba o pomoc. Jeżeli ktoś już szukał odpowiedzi na takie pytanie to bardzo proszę o pomoc. Po konsultacji z wykładowcą wiem że take samo zjawisko zachodzi w walczaku, potrzebuje poprawnego opisania rozkładu naprężeń w walczaku. Dodaj że to zjawisko opisują dwa wzory.
Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc



Tagi:

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#2

Post napisał: chomikaaa » 14 maja 2009, 14:30

Moge potwierdzic ze pekaja wzdluz, widzialem takowy walczak po probach cisnieniowych, byl pekniety wzdluz. Probe wykonuje sie pompujac takowy woda powyzej wartosci jego krytycznego cisnienia i material musi ustapic. Sam bylem wewnatrz takiego o wymiarach ok 2x10m grubosc scianki ponad 10cm.

Podaj te wzory.


Autor tematu
polaris
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: mysłowice

#3

Post napisał: polaris » 14 maja 2009, 16:42