Witam forumowiczów.
Chciałbym się doradzić bardziej doświadczonych ode mnie co do stosowanych rozwiązań osadzania ramienia podnośnika na korpusie. Dokładniej chodzi mi o ten element:
Na pierwszy rzut oka uznałem, że jest to zwyczajny sworzeń, łączący ucha ramienia z jakimś tam kształtownikiem, spawanym do filaru. Jednak w toku obliczeń sworznia na zginanie otrzymuję absurdalną średnicę - 130mm średnicy sworznia, przy wymiarach np. głównego filaru nośnego wykonanego z rury - 160mm. Jakieś sugestie, jak to projektować inaczej, niż na sworzniu?
Dzięki z góry za pomoc.
Podnośnik samochodowy dwukolumnowy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 maja 2016, 17:29
- Lokalizacja: Katowice
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 maja 2016, 17:29
- Lokalizacja: Katowice
Na ścinanie pracuje w części ciasno pasowanej (w kształtowniku) a na zginanie w części ruchomej (w uchu). Dobrze kombinuje?
Materiał stal E360.
Rysunek poglądowy:
Siła Q wyniesie z równowagi momentów Q*0,5G1+0,5G2=P*0,8. Z tego wyliczam Q. I ta siła powoduje nacisk sworznia na kształtownik w częsci ciasno pasowanej oraz jego zginanie w częsci ruchomej, tak? Tylko w części ruchomej moment gnący postanie od tej siły na jakim ramieniu?
Materiał stal E360.
Rysunek poglądowy:
Siła Q wyniesie z równowagi momentów Q*0,5G1+0,5G2=P*0,8. Z tego wyliczam Q. I ta siła powoduje nacisk sworznia na kształtownik w częsci ciasno pasowanej oraz jego zginanie w częsci ruchomej, tak? Tylko w części ruchomej moment gnący postanie od tej siły na jakim ramieniu?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 601
- Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
- Lokalizacja: świete miasto
A nie mozna?
A sworzeń nie może być z ulepszonej stali?
Choćby z 40HM-T?
I wtedy Re może być choćby 1000MPA, lub więcej...
pozdro
Choćby z 40HM-T?
I wtedy Re może być choćby 1000MPA, lub więcej...
pozdro