podłączenie silnika elektrycznego z reduktorem

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

Autor tematu
waldim1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2013, 12:34
Lokalizacja: Krosno

podłączenie silnika elektrycznego z reduktorem

#1

Post napisał: waldim1 » 13 lut 2013, 12:54

Witam czy ktoś się orientuje jak podłączyć ten silnik ?
ObrazekObrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 13 lut 2013, 14:58

patrząc w internet wygląda na to że do falownika (wiele modeli jest sprzedawanych z dorobionym falownikiem w miejsce puszki) PDF z instrukcja nie znalazłem ale zobacz dokładnie kostkę czy nie widnieje na nich opis faz (może pod kabelkami np.)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


bateryjka
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 220
Rejestracja: 03 wrz 2008, 18:14
Lokalizacja: Opolskie

#3

Post napisał: bateryjka » 13 lut 2013, 16:22

Patrząc na tabliczkę silnik może być zasilany napięciem trójfazowym 220V. U nas napięcie międzyfazowe wynosi 380V więc.... bezpośrednio nie da rady zostaje falownik.
Można pokombinować zasilając go z sieci 220V oraz na "trzecią" fazę silnika podłączając kondensator (dobrać doświadczalnie 4-8mikroFaradów 250V prądu przemiennego) ale trzeba dokonać pomiaru prądu podczas obciążonego silnika na wszystkich 3 fazach by był równy.
Należy też zachować szczególną ostrożność by nie zostać porażonym prądem elektrycznym, wszelkie połączenia i manipulacje wykonywać na odłączonym zasilaniu.
Dużo silników jednofazowych posiada kondensator do wytworzenia "drugiej" fazy i polepszenia rozruchu i pracy.


Autor tematu
waldim1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2013, 12:34
Lokalizacja: Krosno

#4

Post napisał: waldim1 » 13 lut 2013, 17:44

Dziękuje za zainteresowanie , pod kabelkami są napisy
czerwony 1R ,
biały 2S ,
czarny 3T

Mam taki opis do tego silnika :
Podpinając 3 fazy 200V prędkość na wyjściu powinna być 92 obr/min.
Dokładnie 3 fazy 200V (napięcie amerykańskie).


Jeśli pójdzie przez kondensator to bardzo proszę o konkretny typ

[ Dodano: 2013-02-13, 18:14 ]
Czy coś takiegoObrazek


bateryjka
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 220
Rejestracja: 03 wrz 2008, 18:14
Lokalizacja: Opolskie

#5

Post napisał: bateryjka » 13 lut 2013, 20:15

Co do kondensatora to ten z fotki może być. Spotykało się także w aluminiowej obudowie (dawniej, teraz nie wiem czy jeszcze dostępne)
Tylko pojemność trzeba dobrać doświadczalnie by dobrze pracował pod obciążeniem, nie przegrzewał się i miał w miarę równe prądy na fazach.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”