Nawijanie taśmy na szpule

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

Autor tematu
Kazek2
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 05 lis 2009, 21:19
Lokalizacja: Polska

Nawijanie taśmy na szpule

#1

Post napisał: Kazek2 » 06 lis 2009, 08:24

Witam serdecznie.

Konstruuje maszyne której zadaniem jest przewinięcie taśmy z jednej szpuli na drugą w miare z jednakową prędkością jej przesuwu tzn około 21m/mi. Taśma stawia duży opór przewijania.
Chciałbym zastosować silnik 3 fazowy asynchroniczny klatkowy o mocy 0,4kW 1450 obr/min.
Zwracam się do Państwa o pomoc. Czy jest możliwość zastosować falownik tak aby początkowa prędkość silnika wynosiła 240obr/min a w miare nawijania taśmy na szpule prędkość silnika malała do około 80obr/min proporcjonalnie do jej średnicy (średnica rośnie, obroty maleją).
Jestem laikiem w temacie falowników i nie wiem jaki zastosować falownik. Czy można go zaprogramować aby automatycznie zmieniał obroty silnika czy przez czujke?
Może znacie Państwo inne lepsze rozwiązanie (nie mechaniczne) aby zmieniać obroty szpuli czynnej.

Forum przeglądałem i szukałem tematów podobnych, zbliżonych...

Z góry dziękuje



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 06 lis 2009, 09:18

Kazek2 pisze:Czy jest możliwość zastosować falownik tak aby początkowa prędkość silnika wynosiła 240obr/min a w miare nawijania taśmy na szpule prędkość silnika malała do około 80obr/min proporcjonalnie do jej średnicy (średnica rośnie, obroty maleją).