ABC podłączenia i ustawienia falownika LG LS iG5

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

ABC podłączenia i ustawienia falownika LG LS iG5

#1

Post napisał: piotrfire » 19 gru 2013, 14:24

Witam
Otrzymałem w prezencie używany falownik LG serii LS iG5 (niektórzy mają szczęście) Mam zamiar podłączyć go do swojego tuda, z racji że jest to falownik 4KW podłącze go pod pierwszy bieg silnika, bo taką moc ma silnik na I biegu. Problem w tym że poprzednio falownik pracował na jednej fazie i trzeba go przekonfigurować. I tu mam pierwszy problem bo kompletnie się na tym nie znam a "fachowcy" żądają astronomicznych cen za swoje usługi. Stąd moja prośba aby wytłumaczyć krok po kroku jak to poustawiać , nie ukrywam że niektóre pojęcia z instrukcji są mi obce. W załączniku do postu instrukcja obsługi pdf po polsku. Proszę o wyrozumiałość.
Załączniki
Falowniki LS iG5 instrukcja pl.pdf
instrukcja
(466.41 KiB) Pobrany 374 razy



Tagi:


okino
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

#2

Post napisał: okino » 19 gru 2013, 16:56

na początek zaopatrz się w pampersy (jak coś huknie to mogą być na wymianę ) :wink:

teraz na poważnie -
Przed programowaniem falownika i uruchomieniem silnika zresetuj ustawienia falownika do
ustawień fabrycznych (par. FU2-93)

to jest cytat z manuala - zrób to. Manual musisz poznać. Czy Ci to odpowiada czy nie. Czytaj i czytaj.
A najlepiej skontaktuj się z jakimś kumplem, kumatym nieco elektrykiem niech Ci podłączy na początek sam falownik do sieci (koniecznie przez jakieś bezpieczniki). Dopóki nie poznasz i nie nabierzesz pewności w konfigurowaniu podstawowych parametrów nie podłączaj silnika.
Działania na sieci 3x400 V dla totalnego laika mogą być niebezpieczne. :???:


Autor tematu
piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#3

Post napisał: piotrfire » 19 gru 2013, 18:10

Ok pierwsza cenna informacja , można go uruchomić bez podłączania silnika. Co do manuala , czytam , czytam ale pewnych pojęć nie rozumiem dlatego zwróciłem się o pomoc. Jeszcze jedno , mogę do trenowania w poruszaniu sie po menu podłączyć go pod 1 fazę?


okino
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

#4

Post napisał: okino » 19 gru 2013, 18:47

patrz. strona 26 manuala - falownika nie uszkodzisz ale będzie sie pluł komunikatem Input phase open a na wyświetlaczu zobaczysz napis COL ( to znaczy brak fazy zasilającej )
siódma linijka w tabeli na stronie 26.
czytaj, czytaj ... czytaj... i nie daj się zabić :wink:

[ Dodano: 2013-12-19, 19:06 ]
jeżeli masz możliwość to skombinuj (pożycz) jakiś mały silnik 3-fazowy o mocy kilkaset W i na nim się ucz.
Silnik jakoś zamocuj choćby prowizorycznie żeby nie zrobić z niego helikoptera :wink:


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#5

Post napisał: pi_ciu » 19 gru 2013, 19:06

Otrzymałem w prezencie używany falownik LG serii LS iG5 (niektórzy mają szczęście) Mam zamiar podłączyć go do swojego tuda, z racji że jest to falownik 4KW podłącze go pod pierwszy bieg silnika, bo taką moc ma silnik na I biegu. Problem w tym że poprzednio falownik pracował na jednej fazie i trzeba go przekonfigurować.
Falownik może być zasilany w dwojaki sposób, 1-fazowo (przeważnie do mocy 3kW) lub 3-fazowo, nie ma opcji zmiany konfiguracji ( 1-faza lub 3-fazy), sadząc po podanej mocy jest to falownik zasilany 3-fazowo.
Zalecane jest nie włączanie falownika bez podpiętego silnika.


Autor tematu
piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#6

Post napisał: piotrfire » 19 gru 2013, 19:13

Zalecane jest nie włączanie falownika bez podpiętego silnika.

to można czy nie ?


okino
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

#7

Post napisał: okino » 19 gru 2013, 19:25

pi_ciu pisze:Zalecane jest nie włączanie falownika bez podpiętego silnika.
rozwiń trochę to zalecenie bo mnie jakoś nie przekonuje
nie jest to stan normalnej pracy ale też nie jest to stan zagrożenia dla falownika.
jeżeli to jest zalecenie z manuala to sorry - jakoś nie doczytałem


Autor tematu
piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#8

Post napisał: piotrfire » 20 gru 2013, 14:09

Widzę że moje pytanie jest zbyt obszerne więc może zacznę od konkretnych pytań.

Zmianą kierunku obrotów zamierzam sterować tak jak do tej pory czyli dźwignią połączoną z oryginalnym przełącznikiem. Moje pytanie które złącza przełącznika mam podłączyć ze złączami sterowania w falowniku

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Autor tematu
piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#9

Post napisał: piotrfire » 10 sty 2014, 14:33

jako ze nie jestem elektrykiem to musze zadać to pytanie.
Czy to normalne że jeśli zwalniam obroty silnika poniżej nominalnych to falownik pokazuje więcej amper i czy to oznacza większe zużycie energi?
I drugie pytanie , co zastosować do wskazań obrotów wrzeciona gdyż silnik kreci wrzecionem poprzez reduktor i znam tylko obroty silnika?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#10

Post napisał: BYDGOST » 11 sty 2014, 18:54

Odnośnie poprzedniego postu. W tabelce masz podane:
FX - start i do przodu ( lub jak wolisz - w prawo )
RX - start i do tyłu ( w lewo )
CM - zacisk wspólny
Styki w wyłączniku musisz tak połączyć:
CM z FX to masz obroty prawe. CM z RX to lewe. Nie można połączyć jednocześnie CM z FX i RX. Gdy kierunek obrotów Ci nie pasuje to nie musisz zmieniać kabelków na silniku, tylko to na falowniku, bo tu tylko chodzi o to, że jedne obroty mają być przeciwne do drugich a sam wybierasz, które chcesz w danej chwili załączyć.

[ Dodano: 2014-01-11, 19:18 ]
piotrfire pisze:co zastosować do wskazań obrotów wrzeciona gdyż silnik kreci wrzecionem poprzez reduktor i znam tylko obroty silnika?
A to jest dobre pytanie i to też mnie interesuje.

[ Dodano: 2014-01-11, 20:03 ]
Kiedyś znalazłem tę stronę dotyczącą budowy obrotomierza:
OBROTOMIERZ Może takie coś zrobić?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Elektryczne / Falowniki”