Technologia wykonania kołka i tulejki

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
manjak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2008, 20:15
Lokalizacja: ŁDZ

Technologia wykonania kołka i tulejki

#1

Post napisał: manjak » 20 paź 2008, 20:33

Witam. Czy mógłbym mi ktos podpowiedzieć jak technologicznie wykonać przedstawiony na zdjęciach kołek pełny wraz z tulejką o otworze stożkowym, przy zachowaniu współosiowości. Biorąc pod uwage to że oba elementy są hartowane. Z góry dziekuje za pomoc i przepraszam za jakoś zdjęć.

ObrazekObrazek

fragment złożeniówki:
Obrazek



Tagi:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#2

Post napisał: jasiu... » 20 paź 2008, 20:41

To proste.

Najłatwiej zrób element dłuższy o taką wartość, żeby się za nią dało złapać w jakimś uchwycie, czy tulejce. Po hartowaniu i tak musisz przeszlifować średnice. No to złap za część, która jest dłuższa, wyszlifuj z jednego mocowania, a na koniec obetnij tzw. chwyt technologiczny.


Autor tematu
manjak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2008, 20:15
Lokalizacja: ŁDZ

#3

Post napisał: manjak » 21 paź 2008, 16:49

..a na jakiej obrabiarce i czym to odciąć, żeby nie spalić narzędzia? Bo to ma być hartowane na 55HRC


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#4

Post napisał: jasiu... » 21 paź 2008, 17:43

Szlifowanie możesz wykonać nawet na szlifierce narzędziowej (typu jungner czy coś podobnego). Wtedy, przykładowo w tulejce, większą tarczką szlifujesz średnicę zewnętrzną, małą (coś jak przy fortunkach) szlifujesz stożek, zakładasz cienką gumówkę i odcinasz część, która była w uchwycie - tulejce, a służyła by obie średnice razem wyszlifować, z jednego mocowania. Gumówka na 100% nie przypali.

Możesz szlifować też na otworówce, na niej też da się założyć gumówkę na trzpieniu i odciąć. Wtedy możesz odcinać nawet chłodząc emulsją.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”