Rury z amortyzatorów

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
nowyciekawy
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2010, 17:59
Lokalizacja: Swiętokrzyskie

Rury z amortyzatorów

#1

Post napisał: nowyciekawy » 07 lut 2010, 18:12

Witam wszystkich. Jestem nowy. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże :lol:
Otóż potrzebuję kawałek rury szlifowanej wewnątrz fi. wewn. ok 25-35mm taki z 35-40 cm długi. Jako że najtaniej można ją pozyskać ze zużytego amortyzatora samochodowego, tak postanowiłem zrobić. I tu moje pytanie: czy ktokolwiek może mi powiedzieć w jakich samochodach występują amortyzatory zbudowane z takich właśnie rur? Za odpowiedzi wielkie dzięki :mrgreen:



Tagi:


wieslawbarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 847
Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
Lokalizacja: Bielsko Biała

#2

Post napisał: wieslawbarek » 07 lut 2010, 19:05

Strasznie cienki amortyzatorek normalnie to mają ponad 40 milimetrów ale taki od klapy bagażnika to pewnie by pasił :mrgreen:


skoczek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1095
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
Lokalizacja: Cieszyn/Kraków

#3

Post napisał: skoczek » 07 lut 2010, 19:19

Witam serdecznie.
Nie mam pewności w 100% ale generalnie chyba takie cylindry nie są szlifowane. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli jestem w błędzie. Rozebrane miałem kilka kompletnie różnych sztuk i po szlifie tam nie było śladu. Zwykła rura bezszwowa, pewnie kalibrowana albo w jakiś sposób przeciągana.
Jak dokładną tą rurę potrzebujesz? Cylinder do wiatrówki z niej chcesz zrobić ;) ?
Pozdrawiam, skoczek.


Autor tematu
nowyciekawy
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2010, 17:59
Lokalizacja: Swiętokrzyskie

#4

Post napisał: nowyciekawy » 07 lut 2010, 20:07

No właśnie. Sam nie wiem czy są one szlifowane. Mam w domu dwa takie, fi wewn. 26.00mm, czyli jakby po szlifie, we wętrzu lustro. Średnica nawet lepsza do powiedzmy 45mm ale z kolei dalej nie ma co przesadzać. Ma ona być pompką do pcp własnej konstrukcji. Cylinder zaślepiony z obydwóch stron a wewnątrz tłok z dwiema uszczelkami wargowymi. Napierający olej spręża powietrze po drugiej stronie itd... I właśnie zależy mi na jakości wewętrznej rury. W moim wypadku ta szlifowana rura była w obudowie faktycznie wykonanej ze zwykłej rury. Jedna osłona i korpus a druga spełnia właściwą rolę. I tu problem gdzie taki amortyzator występuje.


marcin francus
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 115
Rejestracja: 10 lut 2009, 15:39
Lokalizacja: oostrozebeke

#5

Post napisał: marcin francus » 07 lut 2010, 20:31

witam
zaklad w ktorym remontuje sie silniki spalinowe i maja maszyne do honowania
moze ci pomoc. bezszwowa rure rozwierca i wyhonuja na kazdy wymiar a powierzchnia i tolerancje jak w cylindrze silnika.
amortyzatory nie sa az tak dokladnie wykonywane a jesli nawet to 350,400mm
bedzie trudne do znalezienia, skoki zawieszen nie sa az tak duze w osobowych samochodach.
pozdro

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#6

Post napisał: skoti » 07 lut 2010, 22:56

Kolego przejdź się do najbliższego mechanika samochodowego , ludzie dość często je wymieniają wiec pewnie kilka sztuk będzie miał na swoim prywatnym złomiku . Coś wybierzesz a od mechanika dowiesz się z jakiego to auta .
Sprawdź tez może jakiś amorek Ci podejdzie z fotela biurowego lub pralki . W pralce bęben jest amortyzowany takimi małymi amortyzatorami .

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#7

Post napisał: KAJOS » 07 lut 2010, 23:05

Ja na Twoim miejcu zmienił bym branże na motocyklową :mrgreen: Golenie przedniego zawieszania spora srednica i spora długośc ....
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#8

Post napisał: skoti » 07 lut 2010, 23:10

Właśnie , są tam spore średnice i dużo trudniej takie pozyskać z demobilu . W motorze wymienia się je praktycznie tylko po wypadku ,a wtedy to sa krzywe .

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#9

Post napisał: KAJOS » 07 lut 2010, 23:38

U mnie w okolicy na złomie do wyboru do koloru WSK,WFM,Junak,Iż,Jawa,Mińsk,Emka zależy od dostawcy i szczęścia :wink:
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


wieslawbarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 847
Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
Lokalizacja: Bielsko Biała

#10

Post napisał: wieslawbarek » 08 lut 2010, 09:31

Tak mnie wczoraj coś zaćmiło :mrgreen: bo przecież ta zewnętrzna rura to tylko pojemnik na olej dopiero w środku jest właściwy cylinder .Od volkswagena golfa powinno być około35 mm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”