Pasowanie wałka do łożyska

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Spanner
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2012, 17:29
Lokalizacja: Bielsko

Pasowanie wałka do łożyska

#1

Post napisał: Spanner » 23 cze 2012, 17:35

Witam. Jestem początkujący w dziedzinie ogólnej mechaniki maszyn. Wiem, że to jest forum dotyczące maszyn CNC ale myślę że moje pytanie ma z tym związek. mój problem dotyczy umieszczenia wałka prowadzącego l=500, d=15 w łożysku samonastawnym typu UCP. Jak wiadomo łożyska pasuje się na 0. Mając w domu łożysko UCPA201 i wałek aluminiowy 12mm stwierdziłem ze nie da się go włożyć do łożyska. Próbowałem umieścić go w zamrażarce na pół godziny, ale to nie pomaga. Nie wiem jak zachowa się wałek stalowy, który mam zamiar zastosować. Najlepszym wyjściem było by stoczenie wałka pod wymiar, lecz ja nie mam takiej możliwości. Jak sobie z tym poradzić?



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 23 cze 2012, 17:53

Przede wszystkim trzeba pomierzyć i dopiero wtedy będziesz wiedział co się dzieje. Skoro nie wchodzi to ma za dużą średnicę, ale o ile? Dlatego trzeba zmierzyć i to mikrometrem. Teraz jak sobie poradzić skoro nie masz tokarki. Domyślam się, że to nie jest nic dokładnego.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
Spanner
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 11
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2012, 17:29
Lokalizacja: Bielsko

#3

Post napisał: Spanner » 23 cze 2012, 17:55

Hmm pomierzyć. Z tym nie jest ciekawie gdyż nie mam tych elementów. Chciałbym się upewnić że wszystko będzie pasować a obawiam się że nie. Bo potem kupię te łożyska, i wałki i okaże się ze wyrzuciłem pieniądze w błoto.