toolpath - okrag na etapy, pocket - wiele kieszeni w jedna


Autor tematu
kalreg
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 60
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:24
Lokalizacja: Olsztyn

toolpath - okrag na etapy, pocket - wiele kieszeni w jedna

#1

Post napisał: kalreg » 26 paź 2016, 21:18

Dopiero zaczynam swoja przygode z frezowaniem wiec licze na pomoc bardziej doswiadczonych kolegow. Mam dwa problemy:

1. generowanie sciezki typu profile. Mam obiekt ktory jest idealnym kolem. Chcac go wyciac juz na sam koniec metoda profile tworzona sciezka tez jest kolem. Uzywam pikoCNC i niestety okazuje sie ze komenda G2 i G3 wykorzystywana do wyznaczenia sciezki narzedzia zaczyna sie w punkcie w ktorym ma sie skonczyc - co oczywiste skoro ma byc zatoczone kolo. Niestety pikoCNC nie interpretuje tego wlasciwie i uwaza ze skoro jest w punkcie do ktorego ma dotrzec to moze zignorowac komende. Bedzie to naprawione w przyszlych wersjach, natomiast teraz zasugerowano mi bym to kolo podzielil na polowke, albo cwiartki. Ponoc jest taka opcja w solidcamie. No i pojawia sie pytanie - jesli tak to gdzie to znalezc. Jesli nie to jak rozwiazac ten problem?

2. Mam nastepujacy projekt:

Obrazek

Jak widac sklada on sie z kieszeni A, B, D ktore sa na roznych poziomach oraz wysp typu C.

Czy istnieje w ogole taka mozliwosc by do poziomu kieszeni B wyciac wszystko z kieszeni A, B i D oprocz wysp typu C jedna operacja?

Poczatkowo zaznaczylem 8 kieszeni typu B do wyciecia, potem kieszen A a na koncu - D w trzech oddzielnych operacjach. Niestety takie frezowanie spowodowalo wyciecie kieszeni B i A, ale pomiedzy nimi w punkcie X (dookola calego obiektu) pozostala mi cienka scianka az do wysokosci wysp C. Mimo (chyba) wlasciwie ustawionych parametrow frezu nie moge uniknac tej scianki. Chcialbym uzyc pocket operation do wyciecia calosci A D i B w jednej operacji. Niestety gdy uzyje pocket do zaznaczenia kieszeni B i z controlem zaznacze jeszcze A to i tak rozdziela mi to na 9 chainow z ktorych wycinany jest oddzielnie. Do calosci nalezy dolozyc tez kieszen D bo niestety elementy wysp C sa od jego strony zaokraglone. Gdzie tkwi blad?

Bede wdzieczny za pomoc.
Darek.



Tagi:


Takayukii
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 54
Rejestracja: 19 cze 2014, 19:08
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: toolpath - okrag na etapy, pocket - wiele kieszeni w jed

#2

Post napisał: Takayukii » 30 paź 2016, 02:39

kalreg pisze: nimi w punkcie X (dookola calego obiektu) pozostala mi cienka scianka az do wysokosci wysp C.
Jak reszta nie wiem, ale domyślnie cam zostawia 0.3mm naddatku na obróbkę wykańczającą, może masz tak ustawione i stąd ta ścianka?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „SolidCAM”