Napisałem program na uC AtTiny2313 zamieniający sygnały ze starego analogowego joysticka do Atari lub Commodore'a na sygnały:
1. X step pulse
2. X direction
3. Y step pulse
4. Y direction
5. Z step pulse
6. Z direction
7. X Enable
8. Y Enable
9. Z Enable
Joystick podaje sygnały z manipulatora XY i przycisku "Fire".
Oś Z jest generowana z osi X lub Y gdy naciskamy przycisk "Fire".
Program nie generuje jednoczesnego ruchu w wielu osiach.
Sterujmy albo osią X albo Y albo Z.
Są chętni na wsad do uC?
Przejściówka: Joystick C64 - XYZpulse/XYZdirection/Enable
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 maja 2010, 23:04
- Lokalizacja: ziemia
Przejściówka: Joystick C64 - XYZpulse/XYZdirection/Enable
Ostatnio zmieniony 09 lip 2010, 23:19 przez ucy7400, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 maja 2010, 23:04
- Lokalizacja: ziemia
Do Mach'a jest plug'in który pozwala podczepić joystick/pad kompatybilny z gameport'em lub USB.
Mój pomysł bazuje raczej na sytuacji, w której karta sterująca silnikami ma własne, oddzielne od programowych/systemowych wejścia dla sygnałów sterujących. Rozwinięciem czegoś takiego jest zadajnik - określający ilość kroków, kierunek w wybranej osi i sterujący kartą.
Załączam schemat i wsad do ATtiny2313.
FuseBit'y do ustawienia wewnętrznego oscylatora:
Mój pomysł bazuje raczej na sytuacji, w której karta sterująca silnikami ma własne, oddzielne od programowych/systemowych wejścia dla sygnałów sterujących. Rozwinięciem czegoś takiego jest zadajnik - określający ilość kroków, kierunek w wybranej osi i sterujący kartą.
Załączam schemat i wsad do ATtiny2313.
FuseBit'y do ustawienia wewnętrznego oscylatora:
Kod: Zaznacz cały
CKDIV8 = 1 (off), CKSEL = 0100 (8MHz internall), SUT10 = 01
- Załączniki
-
- C64_Joystick.zip
- (11.92 KiB) Pobrany 300 razy