Frezarka CNC ZK7040

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
witold60
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2015, 07:56
Lokalizacja: Przemyśl

Frezarka CNC ZK7040

#1

Post napisał: witold60 » 04 lip 2015, 08:19

Witam forumowiczów. Mam pytanie jeśli nie w tym dziale to przepraszam .
Pracuję na wspomnianej frezarce od kilku lat i nie raz dostaję nerwicy. Maszyna pracuje na GSK 980 MD. Jako tako z maszyną nie ma problemu, ale !!!!!!!!.
Ekran lcd (tak myślę) ma tło żółtawe i białe napisy co przy dziennym świetle powoduje
rozlewanie się zawartości , po prostu jest mało czytelny. Widziałem w internecie podobne systemy ale na niebieskim tle. I tu moje pytanie. Czy można jakoś zmienić kolor tła lub w inny sposób spowodować aby ekran stał się bardziej czytelny. Czy ewentualnie można podpiąć inny monitor lu ekran lcd.



Tagi:


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#2

Post napisał: ak47 » 04 lip 2015, 18:15

zapewne da się podpiąć inny monitor. Monitory we frezarkach to nie są żadne specjalne monitory cnc. Zobacz tylko jak wygląda kabel sygnałowy. To zapewne jakiś zwykły kabel VGA. Jeśli tak to można normalnie wsadzić inny monitor. (najpierw postaw go jednak obok maszyny i podepnij kable zobacz czy na pewno wszystko jest dobrze.) Jednak inny monitor wcale nie musi sprawić że nagle wszystko będzie czytelne ;) tak więc musisz poszukać opcji zmiany koloru tła jeśli takowa jest zaimplementowana w twojej maszynie.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#3

Post napisał: dance1 » 04 lip 2015, 21:58