Schemat kinematyczny

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
zabaweb
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 15:20
Lokalizacja: /dev/null

Schemat kinematyczny

#1

Post napisał: zabaweb » 21 kwie 2012, 15:50

Jak wyżej, a oto i schemat:
Obrazek
A oto jak ja to czytam:
Silnik (1) przenosi napęd na przekładnię zębatą (6) wałem I. Tam wałem II na trójkę przesuwną, a ta kołem zębatym (8) na wał III. Kolejna zębatka (9) przenosi moment obrotowy na trójkę przesuwną 10. Ta wałem IV i i przekładnią zębatą przenosi napęd na ślimacznicę wałem VII.

Odtąd nie wiem czy dobrze:
Ślimacznica wałem VIII przenosi napęd na (nie wiem co to jest, chyba śruba pociągowa) 2.
To powoduje posuw wzdłuż wału I. Przy wyłączonym silniku, rolę napędu może spełniać korba, na wale V, przenosząca napęd na wał IV przez sprzęgło kłowe. W czasie pracy silnika sprzęgło to jest rozsprzęglone.

Proszę powiedzcie czy jest to dobrze opisane, jeśli nie proszę powiedzcie co zrobiłem źle, ewentualnie podeślijcie zdjęcia lub rysunki złożeniowe takiego układu.

Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 21 kwie 2012, 21:28

Prawie dobrze, tylko odwrotnie. Ta jedynka od której zacząłeś to narzędzie czyli wiertło. Wejście napędu od silnika jest w punkcie "jeden w kółku" - prawy górny róg. Korba po prawej na dole służy nie do napędu wrzeciona tylko do posuwu. Sprzęgło jest po to, żeby możliwy był posuw ręczny jak i mechaniczny. Położenie tego sprzęgła mi nie pasuje bo sprzęga wałek korby z wałem napędzanym przez silnik i nici z posuwu ręcznego. Pokombinuj jeszcze.

[ Dodano: 2012-04-21, 21:35 ]
Podobne rozwiązanie jest w WEK 30 i tam jest poprawnie.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
zabaweb
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 15:20
Lokalizacja: /dev/null

#3

Post napisał: zabaweb » 22 kwie 2012, 13:46

Dzięki za pomoc.
Obrazek
Czyli napęd idzie od prawej od góry. Przez trójki nadawana i regulowana jest prędkość obrotowa wrzeciona, a przez przekładnię zębatą i dwie ślimacznice posuw góra/dół. Koło zamachowe stabilizuje prędkość posuwu.

Nie mam pojęcia jak inaczej dać sprzęgło. I czy wiesz gdzie mógłbym dostać schematy wek 30. Albo ich nie ma, albo nie potrafię znaleźć.

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam

EDIT:
A może napę jest tylko przez korbkę wtedy wszytko wraz ze sprzęgłem chyba by się zgadzało.


bad_spider
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 102
Rejestracja: 30 mar 2011, 00:18
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

#4

Post napisał: bad_spider » 22 kwie 2012, 14:02

moze troche pioza tematem ale zapytam: wimir?


Autor tematu
zabaweb
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 15:20
Lokalizacja: /dev/null

#5

Post napisał: zabaweb » 22 kwie 2012, 14:09

Tak. I rok AiR


bad_spider
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 102
Rejestracja: 30 mar 2011, 00:18
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

#6

Post napisał: bad_spider » 22 kwie 2012, 16:34

dobry wybor, zycze powodzenia w zmaganiach z gladiatorami imiru;]

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#7

Post napisał: BYDGOST » 22 kwie 2012, 17:40

Ten nowy schemat też jest do poprawienia bo niektóre koła nie mają się z czym zazębiać.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
zabaweb
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2012, 15:20
Lokalizacja: /dev/null

#8

Post napisał: zabaweb » 22 kwie 2012, 19:50

@BYDGOST
Czyli teraz powinno być dobrze?
Obrazek
Ruch korbą powoduje obrót wału I przez sprzęgło kłowe. Dzięki przekładni zębatej, moment moment obrotowy przenoszony jest na ślimacznicę wałem V. Ślimacznica napędza wał VI.
Wał ten napędzając [tuleję z przekładnią zębatą] (nie wiem czy to dobrze nazwałem jeśli nie jak to zrobić?), powoduje posuw wrzeciona wzdłuż wału IV. Ruch ten stabilizuje koło zamachowe na wale VI. Ponadto wał I przenosi napęd na trójkę przesuwną, a ta dzięki jednej z trzech zębatek na wał II. Moment obrotowy jest z niego przenoszony na kolejną trójkę przesuwną przez zębatkę. Wał III przenosi ten obrót na wał IV przez przekładnię zębatą. Obrót wału powoduje obrót wrzeciona
.

Czy teraz się wszytko zgadza? Pomijam oczywiście łożyskowanie.
Czy dobrze nazwałem i narysowałem tuleję we śubą na wale IV?

@bad_spider
Dziękuję bardzo. ogólnie jestem zadowolony, choć wiem, że część rzeczy będzie trzeba opracować samemu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post napisał: BYDGOST » 23 kwie 2012, 18:52

A z czym mają zazębiać się koła, które zaznaczyłem na czerwono?
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


kuba9312
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 12 kwie 2013, 00:00
Lokalizacja: Czechowice

#10

Post napisał: kuba9312 » 12 kwie 2013, 00:12

Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tu. Mam taki problem. Muszę narysować schemat kinematyczne takiego układu.

https://picasaweb.google.com/1084212706 ... 5043379042

Problem polega na tym, że nie wiem jak mam przedtawić Jarzmo nr.2 . Mam tyle narysowane bez tego elementu i zębatki nr.8

https://picasaweb.google.com/1084212706 ... 0452590562

PS. Ten układ to tzw. sztuka dla sztuki i opis tego jest też bez sensu. Moim zadaniem jest także "usztywnienie" odpowiedniego elementu w jakimś miejscu aby to przekazywało moment- domyśłam się, że chodzi o "zablokowanie/ zaklinowanie" zębatki nr. 4 na wspomnianym już jarzmie nr. 2.


Tak będzie dobrze?
https://picasaweb.google.com/1084212706 ... 5803340914

Wzorowałe się po części na tym http://pl.wikipedia.org/wiki/Przekładnia_obiegowa

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rysunek techniczny”